FIT.nl

Zonder t-shirt trainen: kan dat?

Je hebt het vast wel eens gezien: mannen die zonder shirt trainen in de sportschool.

Vind jij dit kunnen? :slight_smile:

Stoor jij je er aan, of vind je dit helemaal prima.

Ik merk zelf dat ik het thuis in NL in de sportschool dit niet zo snel zou doen. Ik vind het toch aanstootgevend. Maar nu ik in het buitenland ben en train in een calisthenics/gymnastics gym, doe ik dat wel. Aangezien bijna iedereen zonder shirt traint. In verband met de hitte en omdat het niet afgekeurd wordt.

Wel grappig! Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Het ligt er denk ik een beetje aan waarom er zonder shirt getraind wordt. Is dat om was te besparen? Om indruk te maken? Of gaat het daadwerkelijk beter zonder shirt?

Ik vind het persoonlijk niet zo classy. Net als boodschappen doen in je zwembroek als het 30 graden is…

Vind het een beetje ijdel overkomen op een of andere manier, maar als het 3000 graden is heeft het een reden :wink: Zal vast ook vrijer aanvoelen. En bij gebruik van machines is t niet zo fris.

Ik heb er niet zoveel problemen mee, ik vind het mooi als een man gespierd is, en ik mag er ook graag naar kijken. Toen ik nog naar de sportschool ging, was het bij ons niet toegestaan.

In de buitenlucht bij 30 graden doe ik het wel maar binnen heb ik eigenlijk altijd een shirt aan.

Heb het in Nederland nooit gezien dat iemand binnen in de sportschool zonder shirt sport.
je zie het weleens als je een Youtube filmpje bekijkt, en vraag mij altijd af waarom? zie er niet echt het voordeel van in. En wat Loes zegt het is onhygiënisch, hetzelfde geld voor het niet gebruiken van een handdoek op een machine.

Binnen absoluut met kleding en een handdoek. Is ook een voorschrift bij mijn sportschool.

Ik ruim vaak het strand op na het avond eten.
Even lekker over het strand rennen en lekker bewegen. Bij 30 graden of hoger dan echt wel zonder shirt.

Toffe positie @wouterduijndam :tada:

Je core is mooi recht!

Thanx!! Ik train nu zeker al meer dan een jaar om vanuit deze positie mijzelf op te drukken.

Als je thuis traint vind ik het prima😁.
En anders toch liever een tshirt aan, of het moet al zoals @j.vandermark zegt in het warme buitenland zijn. En het is toegestaan dan vind ik het anders.