FIT.nl

Zitten er hier lange afstand fietsers?

Aankomende 29 juni gaat het voor mijn gebeuren.
Dan gaat een lang van te voren aangevraagde en geplande vakantie van 6 weken van start welke begint met een fietsreis van 3,5 week.

Ik ga op mijn aangepaste en verbouwde Gazelle Chamonix Trekking uit 2014 van Den-Haag naar Barcelona fietsen.
In mijn voorbereiding heb ik geëxperimenteerd met verschillende banden en fietszadels.
Ook heb ik wielen laten bouwen speciaal voor deze trip.
In mijn voorwiel zit een super kleine naafdynamo en in mijn koplamp zit een USB aansluiting om mijn telefoon mee op te kunnen laden.

(Zonder fietsje van mijn dochter uiteraard)

Ik heb een aantal workshops over lange afstand fietsen bijgewoond en daaruit kwam het volgende naar voren:

• Geniet!!! Tijdens je reis, het is geen wedstrijd. Met het gewicht op je fiets zou je gemakkelijk je knieën over kunnen belasten.
  • Hou de 4 H’s voor jezelf in de gaten: “Voel je je”: Happy, Hungry ,Healthy and Horny

Misschien zitten er hier die daadwerkelijk als eens een eind gefietst hebben met nog andere tips?

Boooh wat gaaf!! Met mijn goede doel fietstocht van 240km voor ogen is dit heel interessant. Ik krijg trouwens een gesponsorde leen racefiets dus daar ga ik mijn doel ook op halen. De stadsfiets blinkt bijna onmogelijk na gesprekken met heel veel ervaren fietsers.
Maak je ook een blog ervan? Want dat wil ik zeker gaan volgen!

Hier twijfel ik nog steeds over.
Ik wil niet dat ik dwangmatig elke dag iets moet gaan posten.
Ik neem denk ik wel een dagboek mee om mijn belevingen in op te schrijven.

Dat begrijp ik wel, dan wacht ik met spanning op je foto’s en verhalen als je die wilt delen na je tocht :grin:

@Fee050 jij bent ook een lange afstandfietser :smiley:

Jij hebt altijd goede tips en wat ervaring, misschien weet jij wat handige tips voor @wouterduijndam?

@erikhuizenga is ook wel een cardio beest.

WAt tof dat jullie zulke lange afstanden gaan fietsen :slight_smile:

@j.vandermark Komende maanden niet meer. Ik fiets ook niet zulke lange afstanden meer kortere afstanden op een hoger tempo. Maar ik moet van de fysio een tijd lang rustig aan doen. Dus fietsen gaat even op een lager pitje om mijn kuit hopelijk kan herstellen. Want die voel ik ook na het fietsen.

Stoer zeg en helemaal op zo’n fiets. Hoewel hij vast comfortabeler is dan een racefiets😃. Zo te lezen heb je je materiaal goed op orde en ongetwijfeld train je ook je duurvermogen momenteel.
De tips die je noemt, klinken als muziek! Vooral die 4 H’s. Ik ga bij zware momenten op mijn racefiets wel eens zingen. Three little birds is mijn favoriet. Daar krijg je een rustige ademhaling van en de tekst is lekker simpel😂
Voor de H van hungry: wat je gedurende de dag eet, is niet alleen voor de rit zelf nodig, maar ook voor die van morgen. Steeds maar weer aanvullen en je batterij zo vol mogelijk houden. Niet afgaan op wel of geen (maag)honger.
Geniet van de voorpret!!

Ow dat is balen! Hopelijk herstelt het snel zodat je bij beter weer en zomertijd weer lekker kunt fietsen!

Nu nog Den-Haag met bepakte week boodschappen, maar 29-06 nadert snel!
Gisteren samen met de fietsenmaker mijn schakelkabels vervangen en beide derailleurs afgesteld. Het is toch wel handig dat ik weet wat ik moet doen als ik stil kom te staan.

Van de week ook mijn zonnepaneel en powerbanks binnen gekregen van wakawaka zodat ik op de camping toch even het fit forum kan doorlezen… :wink:

Als ik wat zal posten dan is dat via deze # terug te vinden.
https://www.instagram.com/explore/tags/vandenhaagnaarbarcelonaopdefiets/

Hier had ik zelf helemaal nog geeneens bij stil gestaan.
Ik ben echt heel benieuwd hoe ik als Vegan Europa door ga fietsen en wat voor obstakels ik tegen ga komen. Thuis is alles makkelijk en kan ik het zo pakken.

Nice, je hebt gewoon je eigen hashtag, bam!

Dat wordt een flinke uitdaging inderdaad :slight_smile:

Ik at zelf vegetarisch in NL, maar in het buitenland (bali) is mij dit niet gelukt ivm een soja-intollerantie. Blijft er weinig over voor je eiwitjes.

Hierom, heb ik vandaag een set voortassen besteld voor op de voorvork.
Ervaren Europa fietsers hebben mij dit afgeraden en geven aan met alleen achtertassen uit de voeten te kunnen.
Ik ga de voortassen gebruiken voor mijn voedsel en ben sowieso van plan om een pot (1kg) eiwitpoeder in een plastic zak mee te nemen. Daar zou ik wel met 3 weken wel voldoende aan moeten hebben.

Cool, wat een mooi project / trip!

Alle kaarten zijn klaar en zijn geladen in mijn fiets navigatie computer.
Ik ben nu een lijst aan het maken met alle mogelijke campings welke ik tegen kom op mijn route.
In sommige delen van Frankrijk moet je echt doortrappen want dan is er maar één camping beschikbaar.
Soms moet ik ook omfietsen omdat er dan alleen een “Camping Naturiste” beschikbaar is :smiley:

Haha handig, hoef je minder kleding mee te nemen :smiley:

Wat gaaf zeg, super inspirerend wat je doet!

Dank je!
Mijn volgende punt op de bucketlist is over twee jaar een drie daags reggae festival te bezoeken nabij Monterey aan de Californische kust. Die wens heb ik nu al 4 jaar en die moet ook maar eens uit gaan komen.

Succes met de tocht gozert!
Niks is mooier dan op eigen kracht een droom verwezenlijken.
Geniet ervan!

Dank!!
De voorpret en voorbereidingen zijn minstens zo leuk…
Vandaag de voorvork drager en tassen binnen gekregen en gemonteerd.
Buiten dat de Ortlieb tassen door mij ontzettend geliefd zijn zij ze multifunctioneel en ontzettend sterk en ziet het er zo op de fiets stoer uit.

Mooi man.
Aan je materiaal zal het niet liggen.
Leuk toch al die voorpret met de voorbereidingen :sunglasses:
Begint het alleen maar meer te jeuken

Nice set-up! :smiley:

Daar voorin past sowieso wel 1kg eiwitten. :smiley:

Toffe challenge, zijn best aardige afstanden die je per dag gaat fietsen :grimacing: ga je je gezin niet missen of meeten jullie onderweg?