FIT.nl

Word je als vrouw snel gespierd?

Wat is jouw ervaring? Word je al vrouw super snel gespierd of valt dat mee?

Is deze angst terecht? Oftewel word je als vrouw snel gespierd? Je leest het in dit artikel:

2 likes

Mijn vriendin is daar ook bang voor, maar volgens mij is dat dus onzin.

Was ik maar gespierder! :crazy_face:

Was het maar zo een feest… Na maanden (zelfs jaren) zwoegen en goed eten ben ik blij met elke gram die ik gain als vrouw. Mijn houding en rondingen worden alleen maar vrouwelijker door het trainen :wink:

1 like

Ik sluit me aan bij @Beau1995 En @brittbarkhuis…

Ik ben het levende bewijs dat dit (helaas) niet waar is…

Interessant dat jullie dit zo anders ervaren. Uit de onderzoeken die er bekend zijn blijkt namelijk dat mannen/vrouwen relatief gezien ongeveer net zoveel spiermassa op kunnen bouwen. Maar ook voor mannen gaat het niet heel eenvoudig. Er gaan jaren overheen.

2 likes

Ik heb dat artikel inderdaad gelezen over mannen en vrouwen. Ik schreef dit vanuit mijn eigen perspectief als vrouw. Ik denk ook dat het voor beide evenveel discipline en geduld vraagt. Bij een man vliegt het er helaas ook niet aan… Ik denk dat veel mensen zich snel vergelijken met andere gespierde mensen in de sportschool (wat voor een groot deel man is). Alleen vergeten we soms dat die mensen ook jaren geïnvesteerd hebben om daar te komen.

3 likes

Maar ik denk dat het hem daar juist in zit. Mannen en vrouwen bouwen relatief dezelfde hoeveelheid spiermassa op. Vaak hebben (mannen en vrouwen) het beeld dat ze binnen een half jaartje ontzettend veel spiermassa aanzetten en als halve kleerkasten zullen rondlopen. Dat beeld weerhoud vrouwen er van om er aan te beginnen terwijl het mannen juist triggert om er aan te beginnen (ok ik chargeer wel een beetje).

Wat ik met mijn opmerking wilde aangeven is dat het echt niet zo is dat je als vrouw binnen een half jaar als een vrouwelijke Arnold rond loopt. Dat dat voor mannen ook niet geldt heb ik buiten beschouwing gelaten.

Liefs Nononsense :blue_heart:

1 like

Beter trainen ze door tot het minimaal hele kleerkasten zijn.

Je hebt gelijk, maar ik wil ook niet te streng zijn he… Laat ze eerst maar eens rustig halve kleerkasten worden… Lijkt me een mooi doel in een half jaar. :wink:

1 like

Haha ik snap het!!

Snel gespierd is een groot woord. En ook voor iedereen anders. Wat de een gespierd vind, vind de ander niet genoeg. Maar ik heb voor een vrouw best veel spiermassa (als ik de trainers moet geloven), bouw snel kracht op. En ik vindt dat wel vet! Als je een oefening doet en je ziet die spieren rollen, of in de spiegel nieuwe spieren ziet! Ik sta dan te glunderen.

5 likes