FIT.nl

Werk vs. Sport: Het bepalen van een realistisch trainingsdoel

Hi! Ik ben Albert, 26 jaar oud en een fervent liefhebber van voetbal én krachttraining. Ik volg FIT.nl (en diens voorganger fitnesstips.nl) al een hele lange tijd aangezien de site je superveel relevante en realistische informatie en tips geeft voor een gezonde leefstij.: @j.vandermark @erikhuizenga - keep up the good work!

Ik heb wel een vraag m.b.t. jullie trainingschema’s en doelstellingen. Toen ik studeerde kon ik makkelijk mijn krachttrainingschema combineren met 3 keer voetbaltraining/wedstrijd. Ik ging simpelweg rond 10.uur s’ochtends naar de sportschool en de dag erna stond voetbal op het program; heerlijk ritme.

Nu ik al een geruime tijd aan het werk ben, ben ik deze flexibiliteit kwijt waardoor het één en ander ‘er in kan schieten’. Zo lukt het me minder goed om m’n krachttraining te combineren met voetbal terwijl ik wél graag beide wil combineren en prestaties wil behalen. Ik probeer hier steeds een weg in te vinden en ben benieuwd of jullie dit ook ervaren en hoe jullie hiermee omgaan. Oftewel; hoe kun je voor jezelf een realistisch doel stellen op het gebied van krachttraining, zonder dat dit ten koste gaat van de voetbalprestaties?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/meningen!

Gr. Albert

Welkom @Alaberto, leuk dat je jezelf voorstelt!

Uit hoeveel dagen bestaat je krachtschema? Ik sport zelf 5 (soms 6) keer in de week. Mijn ervaring is dat 3 keer naast werk goed te doen is, alle keren hierboven gaat wel ten koste van iets in mijn vrije tijd. Maar voor mij is dat het wel waard. Bovendien heb ik nog geen kinderen, wat een hoop scheelt uiteraard.

Ik sport bijna iedere dag direct uit werk, dan kan ik daarna nog wel iets ondernemen. Maar met voetbal is dat wellicht niet mogelijk altijd zelf in te plannen. In het weekend sport ik 's ochtends (zo vroeg mogelijk), zodat er ook hierna nog alle tijd is voor andere dingen.

Wanneer / hoe laat sport jij nu @Alaberto?