FIT.nl

Welke tijden train jij?

@Jasper

Kleine sportschool lijkt mij wel prettiger in de vroege ochtend. Ben niet zo gezellig dan😅

Bij voorkeur sport ik direct na het werk. Dat is meestal rond 16:30/17:00. In het weekend train ik eigenlijk altijd in de ochtend, rond een uurtje of 9.

Nu het buiten zo warm is ben ik veel aan het hardlopen en doe ik dit graag laat op de avond :slight_smile: Geef wel de voorkeur aan trainen 's ochtends

@xNoelle,

Mag ik vragen hoeveel km je loopt? Ik zou het graag willen, maar vind hard lopen zo saai🙈

Meestal direct na het werk naar de sportschool als dat niet lukt erg laat in de avond ± 22:00 uur moet er in de ochtend altijd vroeg uit 5:00 dus probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen. Hardlopen verschilt heel erg gewoon wanneer ik tijd heb ergens op de dag.

@Dbas,

Hoe vaak train jij dan, en hoe lang heb je dit ritme can direct na je werk trainen al?

Ik ook geprobeerd, maar niet echt lang volgehouden.:grimacing:

@Soldier.of.fitness

Ik train er onregelmatig ben vaak in het buitenland voor mijn werk. Maar als ik thuis ben sta ik bijna altijd om 3 uur in de sportschool en dan 3x per week en 2 keer hardlopen op dagen dat ik niet in de sportschool ben.

Hardlopen vond ik ook echt heel saai in het begin. Zojuist omdat ik het zo saai vond, ben ik er mee begonnen. Ik vond dat ik geen goede onderbouwing had waarom ik het eigenlijk saai vond en toen ben ik het langzaam gaan opbouwen naar 5 kilometer.

Op dit moment probeer ik 2 keer per week hard te lopen. De ene keer loop ik 5km en de andere keer probeer ik het steeds langer vol te houden. Op dit moment zit ik op 1 uur en 5 min. Dan “ren” ik ongeveer 10km. Ik bouw dat, langzamerhand, op met 5 minuten per week.

Ik train zo vaak als mogelijk is voor mij met een maximum van 5x per week (doordeweeks is het niet altijd mogelijk om te gaan sporten ivm afspraken). Het weekend houd ik rust omdat ik dan bij mijn tweede baan werk. Ik train wel altijd rond een vaste tijd en dat is tussen 18 en 21 uur.

Ik werk onregelmatig als Wegenwacht. Hierdoor train ik vaak in de ochtend nadat ik mijn dochter na school hebt gebracht of na mijn werk als ik bijvoorbeeld tot 15:30 moet werken.

Train doordeweeks na werktijd om 16.00 u
In het weekend om 0.800 u

Op dinsdag en donderdag rond half 8 's avonds, als mijn dochtertje op bed ligt. Dan probeer ik op zondag nog in de ochtend te trainen, maar dat wilt niet altijd… :blush:
Al is het in de ochtend lekkerder om te trainen, puur om de reden dat het dan rustiger is in de sportschool dan doordeweeks in de avond:D