FIT.nl

Welke tijden train jij?

Just curious, wie wanneer traint bij krachttraining. Ik merk dat het bij mij nogal wisselt.

Zijn er mensen voorstander van vaste of juist flexibele trainingstijden? Ochtend of avond. Zelf werk ik overdag en in de avond dus dat zijn geen opties :sweat_smile:

Ik train doordeweeks vaak rond kwart voor 6/6. In het weekend meestal in de middag.

maandagavond als mijn zoontje op bed ligt, rond 19.00
woensdagochtend 8.30 ongeveer
zaterdag 9.00

Het is allemaal rondom werk en mijn zoontje gebouwd, maar ochtend sporten is wel lekkerder!

Ik train het liefste tussen de middag of direct na het werk :slight_smile: 's avonds liever niet, want dan boek ik moe/kan ik slechter slapen door de zware inspanning.

Hmmm🤔

Ik twijfel tussen vroeg trainen of heel laat. Maar ik begrijp dat iedereen liever vroeg dan laat traint…

Ga ik mijn leefritme misschien maar eens tijdje aanpassen om te proberen👍🏼

Ik merk zelf als ik in de ochtend sport, ik de hele dag enorm veel energie heb en gewoon al een prestatie heb geleverd en dus gewoon wat blijer ben

Ik sport doordeweeks direct uit werk (voordat ik ga eten). Meestal rond 6 uur of half 7.
In het weekend altijd in de ochtend.

Als ik uit werk eerst ga eten, kan ik het sporten wel vergeten. Dan heb ik meestal de energie of zin niet meer. Dus gewoon direct doorpakken uit werk :muscle: en dan 's avonds ontspannen.

Wel wil ik nog eens proberen voor werk te sporten, wordt wel vroeg dan haha. Heeft iemand daar ervaring mee?

Uit je werk en dan sporten klinkt ook vrij logisch. Alleen werk ik oa als Tennisleraar. Zonder eten door word lastig. Eet ik eerst, is het vaak al richting 23u of later… :thinking:

Omdat mijn gym 24u p dag open is, kan ik evt wel zo laat nog naar de gym gelukkig.

Op maandag ochtend kracht en in de middag rondje hardlopen
De rest van de week ca half 4 direct na het werk
Maar in de ochtend vind ik het prettiger

@Harald

Hoevaak in de week train jij dan?

Je hebt ochtend- en avondmensen dat is met sporten niet anders. Volgens mij kun je het beste gaan trainen wanneer het jou goed past en helemaal het beste op momenten dat je de meeste energie hebt (en het trainen concurreert met al die andere dingen waar je je energie in wilt stoppen😁).

@Fee050,

Hahaha.

Dat is inderdaad ook het probleem😂

Thanx voor jouw reactie

Jaaaa lekker direct na het opstaan sport ik. Dat kan in het weekend om 7uur zijn maar doordeweeks om 5.30uur. Heerlijk!

@RikM,

Wat ontbijt je dan zo net voor jouw training? Train je thuis btw dan?

Grtz rene

Ik train 4 keer in de week[quote=“Fee050, post:11, topic:3690”]
goed
[/quote]

@Harald,

Dan sta je vaak vroeg op inderdaad :+1:t3:

Het laatste uur dat de sportschool open is op één of andere manier

@Jasper,

Hahaha, hoe laat is dat dan Jasper?

Ochtend of eind vd middag (wat overigens beter werkt want sochtends ben ik niet altijd even goed vooruit te branden haha) Avond sowieso liever niet, dan is het vaak bomvol, rustige gym is relaxt. Dus eind vd middag is mijn ideale tijd :slight_smile:

8 tot 9 door de week, 2 tot 3 in weekend. Is een kleine sportschool