FIT.nl

Welke schoenen voor in de gym. (Geen all stars of squat schoenen)

Het antwoord op de vraag welke schoenen je het beste kan dragen is al een paar keer gegeven op het forum: Speciale gewichthefschoenen of all stars voor het squatten. En voor het trainen van je bovenlichaam maakt het niet zoveel uit. Nou kreeg ik de vraag: Welke schoenen zijn het meest geschikt als je niet op all stars wil trainen, geen gewichthefschoenen wilt kopen en niet op blote voeten mag trainen.

Asking for a friend want ik gebruik zelf gewichthefschoenen :slight_smile:

Misschien weet iemand goeie schoenen met juist een hele vlakke dunne zool? (zo dicht mogelijk bij blote voeten)

:rofl:
image

Hahahahahaha, ik train weleens op sokken alleen is dat op de hardloop band geen succes.
Door de wrijving tussen sok en band krijg je blaren, geloof me :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha, hier heeft @j.vandermark ervaring mee. Met die dingen lijk je opeens een amfibie op t droge. Hele gorilla effect er opeens vanaf :wink:

Zijn de all-stars puur budget technisch? Bij de Primark hebben ze namelijk een variant voor een goede 10 euro. Mooie aan deze tov van de andere namaak varianten, is dat ze deze zo goedkoop hebben geprobeerd te maken dat de zool massief is. Dus niet van die kamers met lucht.
Hierdoor zijn ze prima te gebruiken met squats.

Op dagen waarop je niet squat kan je prima allerlei schoenen aanhebben. Voor deadlift even schoenen uit en de rest maakt geen bal uit.

Goeie, merk dat ze wel vaak iets mindere naden hebben. Vallen iets sneller uit elkaar. Maar als je er 5 koopt, zit je sowieso goed.

Behalve dat je misschien iets meer cheap labour ondersteunt van Primark. :smiley:

Vivobarefoot.
Andere merken ‘barefootschoenen’ kan ook maar Vivo’s zijn echt onverslijtbaar. En ze worden in tegenstelling tot de troep van de Primark duurzaam geproduceerd.
Loopt trouwens ook fantastisch buiten de gym (dan wel 2 paar aanschaffen natuurlijk😄).