FIT.nl

Welke oefening wil jij graag leren?


#1

Even een vraagje aan iedereen op het forum die met krachttraining of calisthenics bezig is.

Je hebt vast ook wel een oefening waar je beter in wilt worden/of nog mee wilt starten.

Welke oefening is dat voor jou? Waar wil je meer uithalen?

Voor mij is dat de squat en de benchpress.

Ik wil met name met de squat meer snelheid halen in het onderste gedeelte en een fijnere groove pakken. Voor de benchpress wil ik een efficiënter en strakker beweegpatroon krijgen. Ben heel benieuwd wat het ‘vaker doen’ en meer mindfull trainen me hierbij gaat opleveren.

Ben benieuwd naar jullie gedachte/uitdagingen :slight_smile:


#2

Wat druk je nu op de benchpress en wat is je doel in deze?
Ik zelf ga voor de pull ups en chinn ups om daar beter , sterker en gecontroleerder in te worden.


#3

Mooie doelen!
Heb je ook een bepaalde termijn waarin je een bepaald doel wilt halen?

Ik wil graag ooit een goeie pull up doen. Nu oefen ik drie varianten. Met de smalle grip (onderhands ) doe ik: eerste keer omhoog springen, langzaam laten zakken tot ca 90 graden en dan weer optrekken. Doel voor dit jaar is om daie variant minimaal 5 keer achter elkaar goed te kunnen. Als ik die 5 eerder bereik dan ga ik mijn doel verhogen.


#4
  • Bench press (powerlift style) :slight_smile:

#5

Tof! Mooie doelen :slight_smile: Een pull=up kan zoveel zwaarder zijn met een correcte techniek.

120 op wedstrijd laatst, hoop eind augustus de 130 aan te raken met goede techniek.


#6

Netjes! Dan mag je niet klagen. Die 130 red je wel. En anders liever 125 mooi uitgevoerd dan 130 slordig afgewerkt. Hoeveel weeg je als ik vragen mag?


#7

92 :slight_smile:

Wil ook voor eind augustus de 190 squat aanraken. De 180 squat ging vrij goed. Vees te langzaam dat wel, maar wou diepte halen dus maar een paused van gemaakt :rofl: Met wat techniek tricks, zit er vast meer in :slight_smile:

Merk je al progressie met je pull-ups?


#8

Langzaam of niet, je pakt hem goed! Eind mei is een mooi doel dan heb je genoeg tijd om alles te perfectioneren! Alles heeft tijd nodig dus dat komt helemaal goed. Helaas lig ik stil wat betreft de pull ups. Ik heb een pees ontstoken in de hand ook wel een trigger finger genoemd. Dus helaas sla ik die een paar weekjes over en doe ik het iets rustiger aan. Ofja me lichaam wil dat ik iets rustiger doe maar me geest werkt niet mee met rust nemen. :wink:


#9

Mm wat rot! Kun je er niet omheen trainen? :slight_smile:

Of is het wel goed denk je om ff rust te nemen?

Ik zag dat ik mei had getypt voor de squat, maar ik bedoelde eind augustus hehe. Dus wel redelijk snel indd :slight_smile:


#10

Hoe bedoel je er om heen trainen. Ja ik pak wel andere oefeningen mee maar de pull up, ben ik bang dat ik meer forceer. De arts adviseerde met wat rust te nemen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond mei al een lange tijd kwa doelstelling, maar eind augustus is nog maar even door zetten en dan ben je er al. Dat gaat helemaal goed komen is mijn vermoeden!:muscle:


#11

Qua fitnessdoelen zou die pull-up wel eens leuk zijn. Mijn uitdagingen zitten vooral in het paaldansen, maar daar komt steeds meer bij:

  • correcte radslag + handstand
  • human flag/Iron X vast houden (langer dan 3 seconden)
  • verschillende inverts kunnen liften i.p.v. momentum gebruiken
  • ik wil mijn spagaat weer terug

Oke genoeg te doen :slight_smile: