FIT.nl

Welke deadliftvariant past het beste bij jou? [Artikel]

De deadlift is een goede oefening om je hele lichaam mee te trainen. Maar de standaard deadliftt is niet per se voor iedereen geschikt; elke sporter heeft bijvoorbeeld andere doelen of voorkeuren. Coach Victor legt je daarom uit welke deadliftvariant het beste bij jouw situatie past:

2 likes

Leuk geschreven @victorbosch

Welke deadlift variant gebruik je zelf het meest? En waarom? :slight_smile:

2 likes

Dankje!

Laatste tijd gebruik ik de convential deadlift als enige. Hiervoor ook nog de RDL om m’n posterior chain te versterken voor de convential deadlift (over anderhalve week onofficiële powerlifting wedstrijd, dus bij-oefeningen zijn eruit).

2 likes

welke DL zou je aanraden voor iemand met lange armen en benen, een goede heuprotatie en heupflexie?

2 likes

Welke zou je zelf uitkiezen aan de hand van het artikel?

Goed geschreven artikel!

Ik ben zelf (als beginner) begonnen met de trap bar deadlift, ik vindt deze een gemakkelijker methode om de deadlift aan te leren dan de romanian deadlift aangezien je hier het gewicht naast je hebt wanneer je het tilt.

Bij de romanian deadlift heb ik het gevoel dat het gewicht voor me ligt en daardoor fouten in mijn houding ga maken. Ook geeft de trap bar me het gevoel dat ik meer kracht kan zetten en deze voel ik dan in mijn bovenbenen doortrekken tot mijn trapezius.

1 like

Ik doe de standaard deadlift. Echter heb ik laatst wat verkeerd gedaan, waarschijnlijk met een bolle rug getild toen ik de stang weer op de grond wilde zetten. Daarna heb ik wel 6 dagen hevige rugpijn gehad.