FIT.nl

Wel of geen personal trainer als beginnende sporter

Soms zie ik beginnende sporters in de sportschool en vraag ik mij af welke oefening ze nou precies aan het doen zijn. De uitvoering laat vaak te wensen over.

Ik vraag mij af wat jullie mening is. Raden jullie beginnende sporter aan om een personal trainer in te schakelen? Of is trial and error een prima manier om jezelf te verbeteren?

Ik zelf denk dat een Personal trainer handig kan zijn maar niet perse nodig is. Een trainingsmaatje die wat meer ervaring heeft zou jou al goed kunnen helpen. Ook helpt het om video’s te kijken voor een correcte uitvoering. Of gewoon de FIT Methode aanschaffen natuurlijk :wink:

Goede, ik denk dat een goede personal trainer je kan leren hoe je bepaalde fouten kunt voorkomen. Je kunt hierdoor sneller leren en misschien wel blessures voorkomen :slight_smile:

Die karige uitvoering kan aardige problemen veroorzaken denk ik. Zelf heb ik lessen gevolgd in het gewichtheffen, waarbij houding en ademhaling goed werd uitgelegd en begeleid. Werkt ook motiverend!

Zeker oefeningen als deadlifts, squads etc. kan je de rug kosten. Misschien in groepsvorm ipv een personal trainer? Afhankelijk van je gym ofcourse.

Bovendien werkt een blessure ook niet erg mee voor je motivatie :wink:

PT super nuttig, maar ook duur! Zomaar wat proberen lijkt me geen goed idee, maar je kan het altijd aan de medewerker van de sportschool vragen of idd video’s kijken, daar heb ik zelf al heel wat aan gehad!