FIT.nl

Weighted push ups

Hoi allemaal,

De laatste tijd doe ik veel pushups met een rugzak om. En dan bedoel ik een rugzak met flink wat gewicht erin. Ik doe dit omdat ik de normale barbell bench press thuis niet kan uitvoeren ivm geen spotter/veiligheidspinnen op mijn rek. Ik voel geen pijn voor, tijdens of na het uitvoeren van de push up. Toch vroeg ik me af of dit op de korte of lange termijn schade kan toebrengen aan je schouders?

Gr,
Siraadj

Als je goed op je uitvoering let zal dat wel los lopen. Push ups zijn eigenlijk beter kwa schouders dan barbell benchpress omdat je meer bewegingsvrijheid hebt.

1 like

Klopt maar dacht dat de schouderbanden misschien iets van een beperking kan opleveren in de bewegingsvrijheid van je schoudergewricht. Bedankt iig voor je antwoord.

Geen probleem. Kan prima.

Mits je goed je schouders niet naar voren klappen. Oftewel geen interne rotatie van je schouders.

Tips:

Goed opletten dat je borst goed naar voren komt. Trek je schouderbladen naar elkaar toe, bij de neergaande beweging. En breng je ellebogen richting je lichaam in plaats van naar de zijkant.

3 likes