FIT.nl

Weegmomenten, goede tijdstip....?

#1

Ja, ik ben maandag begonnen met AFVALLEN! Het was een grote stap maar het gaat goed. Voor het bijhouden van mijn calorieën gebruik ik de app: MyFitnessPal.

Mijn gewicht waar ik maandagochtend (meteen uit bed zonder gegeten en gedronken te hebben) was: 123 kg. Ik weet het véééééél te zwaar voor een meisje van 22 en 169 cm lang (kort).
Ik heb mij vandaag woensdagochtend (meteen uit bed zonder gegeten en gedronken te hebben): 121,5 kg.

Zelf ben ik trots en dat ZONDER hongergevoel!!!

Mijn vraag is: wanneer kan je je het beste wegen zodat het eerlijk is. Zelf gok ik zonder eten en zonder gedronken te hebben in de ochtend zoals ik heb gedaan

Mijn streef gewicht is 72 kg en ik denk dat dat een gewicht is die bij mij past.

Greeeeettttzzzzzzz
Dianne
xxxxxxx

0 Likes

Help., gewicht blijft hetzelfde!
#2

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al: steeds op hetzelfde moment is het beste om goed overzicht te krijgen. En direct na opstaan (en even naar de wc) is een goed moment.

Als ik je nog een tip mag geven: staar je niet compleet blind op de weegschaal. Gewicht, dat is van alles: water, eten, spieren, vet, ontlasting. Dit alles schommelt.
Bovendien: als je flink gaat afvallen, komt je lichaam in verzet. Je lijf gaat proberen om gewicht vast te houden. Daarom val je niet continue af, maar gaat het in een soort systeem van trapjes. Ineens merk je dat je zomaar een stukje kwijt bent. Dit is omdat je lichaam de strijd met je proces van doorlopend afvallen niet kan blijven winnen.
Vergelijk het met het landen van een vliegtuig: je gaat niet van boven in rechte lijn naar beneden, maar steeds een stukje lager.

Wees dus niet gefrustreerd als je even blijft hangen op hetzelfde gewicht of als het op een dag ineens zelfs 500 gram meer is op de weegschaal. Het bespaart je een hoop onnodige onzekerheid.

3 Likes

#3

Ik kwam dit topic toevallig tegen. Hoe gaat het met je Dianne? heb je nog stappen gezet?

4 Likes