FIT.nl

Wat zijn jouw goede voornemens?


#21

He wat tof @wouterduijndam Die trainer Fitnessfaqs geeft binnenkort een lezing/workout op de plek waar ik train. Hoe toevallig! Inspirerende gast is dat hé! Thanks voor de tip over het vloggen @wouterduijndam! Ik ga er naar kijken!

Wat een mooie doelen @Fee050! Houd ons op de hoogte van je doelen/progressie! Goed dat je zo de voorkeur geeft aan slaap, rust en regelmaat. Het geeft zoveel meer focus.


#22

Dit draagt ook bij aan het feit om gemotiveerd te blijven!
Mijn moodboard hangt in het trappengat. Ik kijk er dus altijd en elke dag tegen aan als ik naar beneden loop.
Dit is belangrijk in het proces dat ik er elke dag aan herinnert word ook al is het soms onbewust.


#23

Dankjewel:) Hopelijk wordt 2019 mijn jaar, voor al mijn doelen:D


#24

Goede voornemens 2019

Tsja, ik heb ze wel en probeer ze op te volgen.
Maar ik vind het lastig als je er soms zelf geen invloed op hebt.
Ik bedoel dan dat ik weinig controle heb over mijn gezondheid en soms gas terug moet nemen ipv die 4 keer naar de gym te gaan… wat dan een voornemen was.

Voelt dan als falen, maar aan de andere kant kan ik er niks aan doen en moet ik het maar accepteren en per dag bekijken.

Misschien een ander voornemen, zoals, als ik mij goed voel ga ik sporten.
Dat is misschien beter, dat kan elke dag zijn of zomaar 3 dagen niet. Het hangt erg af van de andere activiteiten in de week.
En elke dag even 30 min wandelen ook als ik hoofdpijn heb.

Gelukkig heb ik vanaf nu niks gepland en geen afspraken waar ik heen moet, dus denk dat nu 14 jan een goed begin is om weer te beginnen. Ik ga even terug naar Fase 2 en ga die helemaal doorlopen.

Ohja voeding en voornamelijk gezonde voeding is ook een voornemen, wat ik soms lastig vind is dat als ik hoofdpijn heb (en dan heb ik dat meestal 24 uur of dagen) dan voel ik me al slecht en gebruik ik snoep en koek of gebak als comfortfood. Dit slaat nergens op maar het gebeurd wel elke keer. Hier ga ik echt op letten.
Haal niks meer in huis.

Succes allemaal
Groetjes Hanneke


#25

Dat is inderdaad een goed idee om het per dag te bekijken.


#26

Zijn er andere manieren hoe je je beter voelt als je last hebt van hoofdpijn?


#27

Sowieso naar de 15% vet. Heb sinds vandaag ook mijn Intermittend Fasting opgepakt en ik ben klaar met mijn slechte bulk. Ik heb er veel van geleerd in elk geval! Ook de dingen die ik beter kan laten de volgende keer :joy: motivatie en voeding zijn on point in elk geval! En vooral geduld hebben en “trust the process!”


#28

Nee eigenlijk niet… elke vorm van prikkel is teveel. Als ik hoofdpijn heb ben ik al overprikkeld. Dus geen nieuwe prikkels en mediteren of slapen.


#29

Mm kan misschien ook verstandig zijn om eens hulp te zoeken bij een ervaren coach die je meer grip geeft op je sport, voeding en leven?


#30

Ik weet het niet.
Ik heb vorig jaar van sep tm maart een multidisciplinair traject gevolgd.
Het draait allemaal om naar je lichaam luisteren en balans vinden. En dat moet je toch zelf doen. Veel handvatten gehad. Maar uiteindelijk weet ik wat ik voel. En of ik me fit genoeg voel om te gaan sporten.

Grip krijg je zowiezo niet met hersneletsel. Want de ene keer kan je meer hebben dan de andere keer…terwijl je bij wijze hetzelfde doet.

Maar voeding dat is een keuze die nergens van af hangt :wink: die maak je elke dag opnieuw. Dus daar kan ik wel grip op hebben :slight_smile:


#31

Goede voornemens heb ik niet. Ik vind het eigenlijk onzin dat mensen per 1 januari de goede voornemens gaan uitvoeren. Als je echt iets wilt dan kun je dat ook direct gaan uitvoeren. Ik ben volgende maand 5 jaar gestopt met roken en het was geen goede voornemen. Het is zomaar op een dag gebeurd toen ik weg ben geweest waar niet gerookt mocht worden. Toen ik thuis kwam dacht ik heb het de hele dag volgehouden dus waarom nou niet. Ik vind dat het een pure mindset is. Is die niet goed dan dan kun je het vergeten.


#32

Interessant dat je dat zo aankaart! Dat zei mijn vader ook wel eens. Wat knap Wiesse! Het is inderdaad waar dat we een meester zijn om dingen vooruit te schuiven. De vraag wat wil ik nou eigenlijk echt diep van binnen is daarom belangrijk om te stellen.