FIT.nl

Wat zijn jouw goede voornemens?

Heb jij goede voornemens? Ik ben benieuwd!

Zelf heb ik me voorgenomen om minder mijn telefoon te gebruiken en minder koffie te nemen (net zoals coach @erikhuizenga)

Op sportgebied wil ik sterker worden en meer werken aan mijn heup-, enkel- en schoudermobiliteit.

Fijne jaarwisseling alvast :slight_smile:

Hmm geen concrete voornemens die pas voor 2017 zijn :wink:

Met name zorgen dat ik weer helemaal lekker in m’n vel kom en rugklachten afnemen
Qua sporten en afvallen zo doorzetten als tweede halfjaar 2016 :slight_smile:

Fijne jaarwisseling!

Wat zijn jouw goede voornemens in 2019? :slight_smile:

Ik zie dat die van 2017 aardig zijn gelukt :stuck_out_tongue:

Voor 2019 wil ik me meer gaan richten op sport en slapen.

En professioneel meer op video en tips via videovorm.

Goede!

Qua slapen, meer slapen of vroeger naar bed?
Ik heb niet echt goede voornemen, wel doelen die ik al eerder heb gesteld.

• Beter slapen, en dan vooral doorslapen. Dat gaat me helpen om sterker te worden met krachttraining.
  • Ook video skills verbeteren
  • Ik ga vanaf februari 3 keer per week intensiever wielrennen om in mei in Girona de bergen te klimmen.
  • Mijn kuitblessure aan werken. Hopelijk deze zomer weer kunnen hardlopen
  • Nieuwe hobby: 1 keer per week een vechtsport gaan doen (krav Maga denk ik)
  • Verder met gitaar spelen :slight_smile:

Ik doe niet aan goede voornemens specifiek voor een jaar. Maar mijn plannen zijn om door te timmeren op de weg de ik in oktober ben ingeslagen. Suikerarm (en dus zonder buikpijn!) leven, me fit voelen, en nog een kilootje of twee kwijt. Zodat ik in mei de energie heb voor mijn bruiloft!

Ik heb een elektrische fiets gekocht om met de fiets naar het werk te gaan. 18 kilometer enkele reis vind ik op een gewone fiets net wat te veel, dus lekker bewegend naar het werk, zonder extreem bezweet aan te komen!

Eigenlijk zoals elk jaar afvallen:D Maar toch heb ik het gevoel dat nu die knop wel echt om is, om het ook echt door te zetten dit keer. Ik ga nu ook naar de sportschool, dus hoop natuurlijk dat dat ook zijn steentje gaat bijdragen.
Maar nieuw dit jaar is ook minder stressen. Ik ben van mezelf een onwijze piekeraar, maar nu ik merk dat ik het niet meer naar mijn zin heb op mijn werk, wat energie vreet, dat ik vaker stress. Ik kan minder hebben en dat is voor thuis ook niet fijn. Daar wil ik toch echt wel aan gaan werken!

Goed voornemen om minder te stressen. Heb je dat ook bespreekbaar gemaakt met je werkgever?

Mijn werkgever weet dat ik op zoek ben naar een andere baan. Het is niet alleen inhoudelijk het werk zelf, maar ook dat ik een uur moet reizen en ook door de snelweg vaak in de file sta.
Mijn werkgever zelf kan niet zo heel veel betekenen helaas, wegens bezuinigingen kan ik geen MBO opleiding betaald krijgen en ik heb wel een kort MBO opleiding zelf gedaan bij LOI, maar wegens onderbezetting kan ik weer geen stage lopen, dus de praktijk ervaring mis ik. Ik werk bij een telefonische helpdesk en ik wil gewoon heel iets anders doen. En ik heb niet zoveel papiertjes zelf:) Dus het enige wat ik kan doen is blijven solliciteren en hopen dat ik ergens net binnen kom:)

Ik kan me voorstellen dat deze situatie voor stress zorgt. Hopelijk vind je snel een meer passende baan.

Ik heb vorig jaar met een coach gewerkt aan mijzelf.
Hieruit kwam naar voren dat ik mijn doelen duidelijk moest gaan maken voor mijzelf en in een soort van tijdlijn.

Goede voornemens heb ik niet, wel wil ik mijn doelen naleven dit jaar.

• Sixpack challenge aangenomen, maar merk nog weinig verschil met de start van 03-12-18.
    Ik word 10-01-2020 40jaar en zou graag wat afgetrainder naar de 50 willen gaan. Is dat een voornemen?
  • Mijn oldtimer heb ik sinds er een jaar niks aan te hebben gedaan stappen mee gemaakt. (Positieve progressie)
  • Mijn fietstocht naar Barcelona/Ibiza start 29-06-19 en hier train ik mijn algemene fitheid voor.

Mooi zo’n moodboard Wouter! Moet vast motiverend zijn om daar geregeld naar te kijken!
Hoe lang gaat jouw fietstocht naar Spanje duren? En dan tentje me enzo?

Ik vertrek op zaterdag 29-06 en ik wil op 24-07 op Ibiza aankomen.
Tijdens mijn 6 fietsdagen slaap ik idd in een tent en de 7’de (rustdag) wil ik iets van een hostel of hotel pakken om ook mijn kleren te wassen en in een goed bed te slapen.
Mijn vrouw en dochter pakken het vliegtuig.

Wauw, in je uppie fietsen dus, gaaf hoor!

Ik ben 2 jaar geleden eens een volledig jaar gestop met koffie (27-12-2015 - 27-12-2016).
Nu heb ik mijn inname onder controle en drink ik na de middag eigenlijk geen koffie meer.
Ook zijn het nooit meer dan 3 bakkies…

Heb je hier iets aan?

Bedankt! De aankomst daar gaat een persoonlijke overwinning worden voor mij.
Het is ongeveer 1840km fietsen terwijl ik nauwelijks Den-Haag uit kom op de fiets…

Hier ook geen voornemens, wel doelen. Heb er heel lang over gedaan om uit te vogelen dat doelen als afvallen, sporten etc. alleen maar haalbaar zijn als je het echt voor jezelf doet. Er mooi uitzien voor een ander werkt bij mij niet.
Ik heb vorig jaar met mezelf afgesproken dat, na een fysiek af en toe K-jaar, 2019 mijn jaar gaat worden. Dus superleuk dat dat jaar begonnen is. Ook al was het qua voorbereiding al veel eerder begonnen😁.
In juni ga ik een best wel zware wielertocht rijden (The Ride). Net als @erikhuizenga ga ik ook nog in Girona fietsen. Als voorbereiding. En dan ben je ineens ook aan het trainen voor een trainingskamp hahaha. Voor die tijd wil ik nog een paar kilo lichter zijn want dan hoeft dat niet mee de bergen op. Met behoud van spiermassa wat bij wielrenners (helaas) als het om bv armen gaat niet zo vanzelfsprekend is. En verder bewust ontspanning, rust, slaap in mjn leven inpassen. Dus voor vanavond staat de wekker op 21.30 uur. Tijd om dan core- en ontspanningsoefeningen te doen, de digitale wereld af te koppelen en op tijd naar bed te gaan.

Mijn hoofddoelen zijn: lekker in mijn vel zitten en trots op mezelf zijn.

Nou 1 tip dan, die je vast al kent: zorg dat je geen zadelpijn gaat krijgen!!

Mooie doelen die absoluut haalbaar en uitvoerbaar zijn.

Ik heb mijn fiets afgelopen mei zelf opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen.
Heb er nu 1800km op gefietst en ben dus wel gewend aan het zadel.
Ik doe alles op de fiets qua woon-werk verkeer en boodschappen en dat is ongeveer 400km in de maand.
De afgelopen twee jaar heb ik van 01-04 t/m 01-11 ook mijn beroep op de fiets uit mogen oefenen.

Ik ben lid geworden van een wereldfiets vereniging, heb een aantal workshops bijgewoond over verre fiets reizen en heb een beginners handleiding van voor naar achteren uitgelezen om mijzelf voor te bereiden.

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Is dit wat voor je?

Minder stress en minder of liever geen alcohol meer drinken. Dit zou altijd zo moeten zijn dus niet echt goede voornemens maar de jaarwisseling is t moment er weer even serieus mee aan de gang te gaan!

Wat een prachtige motivatie @wouterduijndam tof board heb je ook gemaakt! Leuk om te zien hoe gefocust je bezig bent! Inspireert mij ook weer!