FIT.nl

Wat voor mealplan?

Hallo,
Ik heb een vraagje omtrent een voedingsschema.
Ik ben 157 en weeg 51,7. Mijn doel is om: af te vallen tot de 49-50 kilo en mijn vetpercentage te verlagen. Welk voedingsschema moet ik dan afvragen? Ook daadwerkelijk afvallen? Geldt dit ook voor vetpercentage? Stel ik zit dadelijk op de 50 kilo en ik wil verder in vetpercentage naar beneden, blijf ik dan een afvalschema volgen?

Hi @Pleunih :slight_smile:

Je vetpercentage verlagen is inderdaad afvallen, oftewel minder eten dan je nodig hebt. En dat geldt zowel voor 51, als voor 50 kilo :slight_smile:

Probeer 250 kcal onder je onderhoud te zitten en geef het eens 2 maanden (houd je voeding eens 2 weken bij) in een app (Myfitnesspal) of onze FIT-app en kijk wat er uitkomt.

Als je vragen hebt trouwens over het afvallen/keuzes :slight_smile:

Stel ze gerust hieronder!

Bedankt voor jouw antwoord. Nu weet ik welk voedingsschema ik aan moet vragen.
Verder heb ik nog 1 vraag. Ik zie dat je bij een voedingsschema een 14-daags schema krijgt. Stel je hebt dagen die je wel/niet lekker vind. Mag je ook 1 dag, meerdere dagen achter elkaar volgen?

Yes! Zeker :slight_smile:

Kies er gewoon een paar dagen, uit en neem die als voorbeeld.

Let op: de schema’s zijn een voorbeeld, we raden je niet aan om die lettertijk over te nemen.

Dit is om 2 redenen:

a) het is niet vol te houden om een schema letterlijk elke dag op te volgen
b) het werkt veel beter om je eigen voedingspatroon samen te stellen. Probeer een aantal voorbeelden te gebruiken uit het schema en pas toe wat voor jou werkt/ wat je vol kunt houden.