FIT.nl

Wat vind jij een lastige oefening?

Welke oefening vind jij technisch lastig?

Mijn top 3:

1. front squat: merk dat ik het lastig vind om daar juiste grove te houden (vooral met een zwaar gewicht). Recht op blijven, blijft lastig.
  2. Clean & jerk: vooral de clean vind ik een uitdagende beweging,
  3. Snatch, vooral de bar path beweegt nog te veel naar voren bij mij. Kom er niet lekker onder.

Ik ben benieuwd naar die van jullie… :slight_smile:

1 like

Shoulder press. Ik ben vaker geneigd mijn rug hol te trekken als het zwaar word. Dat word al goed beperkt doordat ik de leuning van de bench omhoog doe. Ik vraag me toch af: moet ik de rugleuning van de bench op 90 graden zetten of mag hij ook iets lager staan?

1 like

Ik kan je de Z press aanraden, om zo de oefening onder controle te krijgen.

1 like

Ik ben nog redelijk beginner (vanaf Juni 2019) wat dat betreft maar Squats.,. Of het nu barbell squat is of een goblet squat of… Vind ze allemaal uitdagend om goed in vorm te blijven. Telkens als ik probeer zwaarder te gaan, dan voelt er iets niet goed en vraag ik een gym medewerker even mee te kijken en leer ik weer nieuwe verbeterpunten, zo hoop ik er te komen, maar bij geen één oefening ben ik tot nu toe langer blijven steken, constant naar de basis, dan bij het doen van squats.

Mentaal voelt dit soms wel vervelend, omdat ik met de rest verder kom, maar hier al vanaf dag 1 blijf hangen. Maar we blijven oefenen!!

wees geduldig, het ontwikkelen van een enigzins goede squat kost je zo een jaar. Daarna zal het altijd werken blijven als je de gewichten gaat verhogen. Dat maakt de oefening ook zo mooi :slight_smile:

@j.vandermark noob, als je geen snatch kan kan je beter koffie gaan halen… makkelijkste oefening die je kan bedenken :crazy_face::crazy_face:

1 like

Lijkt me inderdaad moeilijke oefeningen, maar wel uitdagend!

1 like