FIT.nl

Wat is jouw grootste blunder in de sportschool?

Die van mij was dat ik me heb ingeschreven in de gym.

Nee flauw, ik denk:

Het meerdere keren uit mijn broek scheuren bij squats. Daarna echt gekozen voor stretch broekjes :smiley:

Das toch tof haha. Bij mij scheurt de zijkant vaker op… doe ik keer erna gewoon weer aan lol… soort van oorlogswond lol

Grappig onderwerp. Want vroeger was is redelijk ‘bang’ om een blunder te maken in de gym. Als een kip zonder kop rond lopen, alleen maar oefeningen doen op vaste apparaten en niet echt om advies durven vragen. Dus bij deze wil ik deze ‘beginnende sporters’ vooral motiveren om niet bang te zijn om blunders te maken :wink:

Maar goed… los hiervan:

Ik heb wel eens 1’tje laten waaien tijdens het bankdrukken. Hoeft niet zo erg te zijn, maar als je te veel eiwitten hebt gehad de dag ervoor… Goeie walm om mij heen, echt niet te doen gewoon. Beetje raar en geïrriteerd om me heen kijken, afvragend wie hem heeft gelaten. Je kent t wel…

Wat goed dat je dat aangeeft :slight_smile:

Denken dat ik die éne rep nog wel kan en dan met een stang in je nek eindigen die je niet meer omhoog krijgt… Vervolgens als een of andere gek die stang eraf proberen te krijgen :stuck_out_tongue:

Ik zie liever dat mensen dingen vragen dan dat ze blessures oplopen door het niet correct uitvoeren van de oefening.

Jeee eindelijk kan ik meepraten in dit topic!! :wink:

Van de week mijn eerste echte blunder gemaakt!
Tijdens de training stond de inverted row op de planning. Nu doe ik deze door een losse halterstang aan twee beugels te hangen die je aan een rek bevestigd. Alleen niet helemaal goed over nagedacht, de opening van de beugels was in de trekrichting van mijn oefening…
Dus ipv dat ik mezelf omhoog trek tijdens de oefening trek ik die stang van de beugels… tja toen deed de zwaartekracht zijn werk en lag ik plat op de grond met die halterstang in mn buik gedrukt…
Gelukkig heeft niemand het gezien op een gozertje van een jaar of 15 na, die kwam nog naar me toe en vroeg gaat het mevrouw :rofl: :rofl:

Overigens niks aan overgehouden… :sunglasses:

Haha had nog wel een leuke kleine blunder laatst.

Ik dacht vrolijk de single leg hip thrust te doen.

Dacht: ah laat ik gewoon met de helft van het gewicht beginnen wat ik normaal met hip thrust doe. Maar dat viel even zwaar tegen. :grin: Super lastig evenwicht houden.

Pittige oefening! Echt aanrader voor het opbouwen van spierkracht en spierspanning in de bil.

Zoiets kan je bijna niet vrolijk denken :stuck_out_tongue:

Ik kan ook een redelijk blunder gisteren. Ik was lunges aan het doen met een halter in mijn nek. Het laatste zet had ik weinig controle maar heb mijn setje wel af gemaakt. Aan het einde van mijn setje gooide ik mijn halter op de grond (vanaf mijn nek)…

Tot mijn spijt mikte ik deze precies op mijn bidon. Hele Bidon naar de tering en overal water :joy:

@j.vandermark minder strakke broeken kopen :wink:

Ik was klaar met mijn dead lift sessie en ruimde mijn gewichten op.

Ik laadde de stangen op de bench press machine met mijn gewichten, 1 stang hoorde niet bij de machine maar was van de man die aan het bench pressen was :stuck_out_tongue:

Whahaha dat is komisch :stuck_out_tongue: Hoe reageerde hij?

Ik had ook een blunder dit weekend, check het einde van deze video:

De man kwam naast me staan, en zei “Gast, wat ben je aan het doen?” Ik zei dat ik de schijven aan het opruimen was en zag mijn vergissing en moest hard lachen.

Ik werd wakker in het ziekenhuis (nee hoor :wink: hij kon er wel om lachen. )

Ik zag zoiets gebeuren toen ik nog een kleine jongen was. Een man was bezig met een dumble bij Ter Meulen Rotterdam en er zaten ook geen klemmen om. Een schijf viel op de grond, stuiterde op en kwam op de voet van een vrouw die naast hem stond. Kennelijk pijnlijk…

Oehh, gelukkig dat dit niet hier gebeurde. Dat kan heel naar aflopen…

Leg Press voor ietwat corpulentere vrouwen zoals ik…
Als je namelijk wat flinker bent en je knieën richting buik gaan dan wordt alles tussen knieën en buik richting je borsten geduwd en die laatste eindigen dan in je gezicht. Ach ja, ik kan er wel mee lachen en wordt er meteen nog een keer aan herinnert waarom ik in de sportschool ben :wink:
Iedereen heel veel succes, motivatie en inspiratie gewenst!

Ik deadlift zonder schoenen, die ik altijd keurig netjes naast mij neer zet zodat anderen er geen last van hebben.

Het is echter geen goed idee om, wanneer je net een intensief setje hebt gedaan en half sterretjes ziet bij’t bijkomen, te struikelen over je eigen schoenen…

M’n buurman kon er gelukkig goed om lachen. Ik ook gelukkig :blush:

Ik had gewichten nodig voor mijn 45 degrees legpress. Was aan het kletsen met een mede sportgenoot…en trok het gewicht van zijn stang af…oeps…gelukkig kwamen we er op tijd achter. Of mijn broek binnenstebuiten aan…en pas in de laatste 5 minuten van mijn training zei iemand er wat van.

Tijdens een zwarw legpress een scheet laten als je moet uitduwen​:see_no_evil: verschrikkelijk, en de mensen aan het kijken maar dan mrt een pokerface verdergaan he… maar ik had wel alle ruimte daarna :rofl: