FIT.nl

Wat doe jij als je een tegenvaller hebt?

Wat doe jij als je een tegenvaller hebt?

Stel je één van de volgende situaties voor:

• Je bent je baan kwijt
  • Je maakt geen promotie op werk
  • Je haalt niet je PR of wint de wedstrijd niet die je heel graag wou winnen.

Hoe ga jij dan op met een tegenvaller?

Baal je dan als een stekker en zit je even bij de pakken neer?

Of pak je het gelijk weer op en ga je procesmatig te werk?

Ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan :slight_smile:

Ik zou zeker balen, en mezelf dat ook zeker even toestaan. Negeren van iets dat vervelend is werkt sowieso niet!
En dan op gegeven moment wel het oppakken en door!

niet bij de pakken blijven zitten, opstaan en ertegen gaan !

Goede punten

Tegenslag had ik vorige week in mn training: het ging gewoon niet lekker. Deadlift niet, chinups niet, abb wheel niet. Toen als laatste mijn handstandjes gaan oefenen en dat ging wel lekker. In totaal toch een uur bezig geweest terwijl ik ook na 30 minuten bijv. Ook mijn spullen had kunnen pakken.

Dus indd: niet in een hoekje gaan zitten maar iets anders gaan doen wat je net zo leuk vind! Zo heb ik toch getraind ondanks mijn tegenslagen van die avond

Als je een tegenslag hebt mag je dat gerust voelen. Niet alles kan goed gaan. Het accepteren als het even niet goed gaat is ook belangrijk.

Ik zou het accepteren dat het even niet goed gaat en ook even de ruimte aan geven om dat te voelen en daarna weer opstaan en doorgaan.

En het accepteren, dat is wel ff een uitdaging! Maar zo sterk je inderdaad je mindset. Lekker blijven doorgaan :muscle::sunglasses::+1:

Heel wisselend. Soms kan ik mezelf oppeppen met de zin: een slechte dag is nog geen slechte week. Soms wil ik toegeven aan een vreetbui…maar ja, daarmee maak je het alleen maar erger. Soms wil ik bij de pakken neerzitten maar schiet ook niet op. En dus gaan we weer doooorrrrrrrrrrrrrrrrrr

Een juiste mindset is zeker belangrijk maar ik heb die echt niet altijd.

Ik baal zeker van een tegenslag dat mag ook
Maar ik denk altijd heb ik er alles aangedaan en kan ik er wat aan doen aan die tegenslag
Tegenslagen waar ik geen invloed op heb die laat ik snel los
Maar waar ik wel invloed op heb,ga ik mee aan de slag
Leermomenten zijn dat
De volgende keer anders doen en hopelijk meer succes

Interessant om alle bijdrages te lezen. De laatste tijd loop ik hier steeds meer tegen aan. Maar een juiste mindset is cruciaal in het werken aan je doelen, fijn om hier te lezen hoe jullie dat aanpakken! Jullie hebben gelijk, tegenslagen horen bij het leven en het is belangrijk dat je ook leert dat dingen niet altijd goed kunnen gaan, of het nou gaat om trainingen of andere dingen in het leven.

Hoi Maria,

Dat klopt. Wat helpt jou bij een tegenslag?

Lekker intensief sporten helpt, of juist een wandeling, even gedachten verzetten. Delen met anderen, maar dat vind ik nog wel moeilijk soms.

Ik heb eigenlijk nog nooit een echte tegenslag gehad.

Vorig jaar liep het niet lekker met sporten en eten en toen heb ik een personal trainer in de arm genomen.
Ik had last van meerdere kleine blessures die mij de lol van het trainen ontnamen.
De PT heeft dit voor mij recht gezet.
Ik ben er dus wel achter gekomen dat ik bij wat voor vorm van tegenslag dan ook actie moet ondernemen.
Niet een ander, nee ik moet het doen.

Ik vind dit wel een mooie vraag.
Aankomende 29-06-19 stap ik op de fiets van Den-Haag naar Barcelona en ergens tijdens deze tocht ga ik mijzelf lichamelijk- en geestelijk ergens tegen komen.
Nu heb ik het volste vertrouwen in mijn lichaam, want ik ben super fit.
Geestelijk heb ik geen idee wat er gaat gebeuren en hoe ik ermee omga.
Wel weet ik het volgende “What doesn’t kill you makes you stronger”

#superveelzinin!!

Dit is zo belangrijk. :slight_smile:

Wel goed dat je zo nu en dan om hulp vraagt! Dit helpt je zoveel verder.

Wat een toffe uitdaging! Super cool! :tada:

Wat een leuke uitdaging @wouterduijndam

Fijn ook dat de pt’er je zo heeft geholpen.

Ik heb een flinke tegenslag op het moment. Ik ben in een burnout terecht gekomen. Mijn benen willen niet meer op het moment. Het sporten zit er voorlopig even niet in. Ik wil wel maar mijn lichaam zegt nee.

Ik accepteer dit en laat de gevoelens toe, hoe pijnlijk die ook zijn op dit moment. Ik krijg er professionele hulp bij.

Erg Kl***e voor je gozert.
Goed dat je hulp hebt, het erkennen schijnt al een eerste stap te zijn.

Belangrijk om je te focussen op de dingen die je wel kunt ipv op de dingen die je in deze fase niet kunt.

Heel veel succes en beterschap.
Uiteindelijk kom je dr weer bovenop (moeilijk voor te stellen nu, maar het gaat gebeuren).

Bedankt :slightly_smiling_face:

Sterkte @Wiesse

Fijn om te horen dat je professionele hulp krijgt! :slight_smile:

Houd ons op de hoogte, als je dat fijn vindt.

Sterkte @Wiesse! Knap hoe je dit beschrijft en dat je er hulp bij krijgt.