FIT.nl

Wanneer creatine innemen

Beste,
Ik neem mijn 7 gr creatine altijd samen met mijn eiwitshake die ik aanmaak met melk.
Is dit wel de juiste manier?
Of wordt door de eiwit shake de creatine inname teniet gedaan?

Sommige onderzoeken zeggen dat je creatine het beste kan nemen met eiwitten en koolhydraten. Zie hier onder.

Waarop is die 7gr gebaseerd?

1 like

7 gr is 1 scoopje :rofl:

1 like

Hahah ja dat is wel heel erg makkelijk he haha als het dus maar 2gr of juist 10 gr was dan pak je ook gewoon die scoop?
Lees even die post als je slim bent. Waarschijnlijk kun je 2gr per dag besparen!

Haha komt goed omerta

Dat zou geen problemen op moeten leveren. De manier van innemen maakt weinig uit. Zoals al aangegeven kan het bij de shake nemen het de opname alleen maar verbeteren.

1 like

Klopt idd, alleen wijzen sommige onderzoeken ook nog uit dat je het beter na het sporten kan nemen dan er voor.

Omerta, altijd gedacht dat een scoop 7 gr was. Van de week eens afgewogen blijkt het maar 3 gr te zijn. Ligt eraan hoe hard je het schepje aandrukt. Dus altijd te weinig genomen

2 likes

Hahaha dat is van een koude kermis terug komen he. Nee grapje. :laughing:
Normaal zeggen ze tussen de 3 en 5 gram is voldoende, zelf gebruik ik iedere dag 5 gram ongeveer. Dag in dag uit, en week in week uit. Ik heb geen dag dat ik het niet gebruik, tot nu toe.

1 like