FIT.nl

Voorstelronde van Wim Laan

Hallo mijn naam is Wim ik woon in Groningen stad. Ik ben nu ongeveer een maand onderweg bij FIT.NL en heb het volledige programma. Dus met alle apps en persoonlijke coach. Dit bevalt mij tot op heden erg goed. Korte lijntjes en nuttige, zinvolle adviezen. Mijn motivatie is dat ik weer wat aankwam en ik graag wil afvallen. Ik heb eerder meegedaan met EuroFIT in combinatie met gezette supporters van prof clubs. FC Groningen (en het VU medische ziekenhuis Amsterdam ) had zich hier ook voor aangemeld. Dit betekende dat ik 12 weken lang uitgebreid gemeten gewogen werdt in de Euroborg. We kregen door deskundigen een uur les over voeding en een uur sporten rondom de Euroborg. Ik ben uiteindelijk toen 40 kg afgevallen en heb daarna het sporten en redelijk gezond leven zelf weer opgepakt. Alleen ik liet het een beetje gaan op den duur niet het sporten wel het bewustzijn van het eten. Ik kwam weer wat aan en deed maar wat cardio en kracht training zonder doel. Ik dacht ik beweeg intensief ik sport 3 keer per week nu ook nog steeds maar er zat geen balans in de keuzes van de oefeningen. Wel was ik intensief bezig waardoor ik niet erg ben aangekomen omdat ik veel kracht deed. Doordat ik voelde dat ik hierin mijn eigen kracht een beetje aan het verliezen was heb ik me opgegeven bij FIT.NL. Bevalt me prima vooral de apps vind ik super om alles bij te houden. Ook dit deed ik toen ik bezig was met EuroFIT en dit gevoel van bewust leven eten en met je voeding omgaan is terug gekomen. Nu is het voor mij nog een balans vinden in niet te streng te zijn voor mij zelf. Hierover heb en krijg ik adviezen van mijn coach bij FIT.NL. Mijn motivatie is te groot om het goed te willen doen en te streng om de focus te hebben op afvallen. Dit is mijn grote doel. Het zijn geen hele grote sprongen die ik ga maken laten we eerst maar eens 5 kg afvallen en dan zien we wel weer. Maar het gevoel is terug en dit is voor mij heel belangrijk dit is al een doel. Vanuit dit doel kan ik mij motiveren om mijn overige doelen te halen. Maar deze apps vind ik erg goed je kan alles er in bekijken. Vooral de hoeveelheid vetten koolhydraten en eiwitten die je op een dag hebt gehad. Mijn doel is 2100 calorieƫn per dag te nemen dit is opgesteld met mijn coach. Ik weet wat ik moet trainen wat ik moet trainen en kan het resultaat inzien. Meestal zit ik onder de 2100 calorieƫn maar om mij niet te verhongeren heb ik hier goede begeleiding bij van mijn coach. Het belangrijkste mijn doel ga ik zeker halen, het gevoel van bewustzijn is terug ook omdat ik dagelijks mediteer maar dit deed ik langere tijd. En het belangrijkste voor mij ik val af. Ik merk dit aan mijn kleding en dat ik mijn riem steeds verder moet aantrekken. Het gevoel van er te zijn komt ook terug net als toen ik bezig was met EuroFIT. Ik ben blij met FIT.NL

Mooi om te lezen @Wim1967!

Heb het idee dat je meer balans vindt, en een realistischer doelt hebt leren stellen. Dat is echt essentieel.

Hoe ga je ervoor zorgen dat je niet te streng voor jezelf bent en hoe ga je ervoor zorgen dat je niet terugvalt?

Hoe bevalt het sporten? Wat voor schema volg je?

Ik ben benieuwd!

Dank voor je reactie. Het heest zijn tijd even nodig om los te laten en genieten als het kan maar wel altijd mijn bewustzijn in de gaten te houden. Anders gaan alle remmen los en kom ik in een terugval. Ben nog op zoek naar de middenweg. Sport is gebaseerd op cardio en kracht waarbij de krachtsport sterk de overhand heeft. Als ik er voor ga betaal er voor dan neen ik mijn verantwoordelijkheid ook om doelen te halen. Maar genieten is ook wat bij me past zonder te veel in het Bourgondische levensstijl terecht te komen.

Je bent een topper Wim! :muscle:

HI @Wim1967

Hoe gaat het met je sport en voeding? :slight_smile:

Misschien leuk om een update te geven?

Hallo Jeroen een update. Mijn drie maanden FIT.NL zitten er bijna op. Ik ben nog steeds bezig met het bewust zijn van gezonde verantwoorde producten mar dit was ik ook al voor FIT.NL.

Ik kwam van 160 kg nu ongeveer 127 kg. Dat gewicht zegt mij niet meer zo heel veel. Ik sport intensief ( heb een programma gekregen van @Neekesmit1992 ) en voer dit uit. Ik merk dat mijn buik strakker wordt, mijn riem steeds een gaatje verder gaat met het aantrekken van de riem. Mijn maten broeken veranderen. Daarom zegt mijn gewicht mij niet zo heel veel omdat ik intensief en kei zwaar aan krachtsport doe.

Ik doe 30 minuten cardio afwisselend fietsen, roeien en op de loopband met de stijle helling op 13. Dus ik loop omhoog. Daarna 1,5 uur krachtsport. Ik vind mij ver percentage belangrijker dan mijn gewicht. Half november moet ik weer naar de diƫtiste alleen voor al deze metingen die op een formuliertje uit de weegschaal komen. Omdat ik diabetes had of heb ( had 4 tabletten metformine nu 0) omdat mijn gezindheid en bloedwaarden goed zijn. Mijn belangrijkste waarde HbaC1 is al 2,5 jaar onder de 45 en staat ver in het groen. Ik voel mij sterk en fit dit is mijn doel.

Dit heb ik mede gehaald met de programma van Neeke en bewust bezig te zijn met verantwoorde voeding. Natuurlijk ik vind het ook moeilijk maar bij mij is de knop omgegaan van bewustwording en een andere leefstijl aannemen. Dit maakt het dat ik al jaren gezond doe. Sport zit in mijn systeem. En ik weet wat het is om 160 kg te wegen. Je komt echt in een molen van dokteren. Nu heb ik dat niet meer. Jaarlijkse standaard controle bij de oogarts en longarts en twee keer per jaar naar de diabetes verpleegkundige. Dit was in het verleden vele vele malen valer.

Na de diƫtiste ga ik om mijn processen in mijn lichaam bij te houden elke 3 maand. Dit is een kwartiertje. Maar voorheen tijdens mijn diabetes was ik daar ook 4 keer per jaar. Alles heeft mij veranderd om jaren gelden mee te doen met Eurofit combinatie van voorlichting over voeding en intensief sporten rondom of in de Euroborg. Dit ging uit van het VU medische centrum en FC Groningen voor dikke supporters. 16 weken lang in de herfst en winter en elke keer doelen halen om te sporten en 10.000 stappen zetten per week. En elke maandag avond 2 uur lang begeleiding krijgen van Eurofit. Inclusief heel veel metingen ook tijdens deze periode. Dit was een intensief programma. Dit heeft er mede voor gezorgd dat ik nu 127 kg weeg, diabetes in ruste is en ik mij fit en sterk voel.

Fit.NL heeft mij geholpen om even weer de puntjes op de i te zetten met een juiste sport programma, begeleiding, het meekijken met je voedings patroon, advies en alles bij houden met de app. Maar nogmaals je moet het zelf doen jij bent verantwoordelijk voor hoe jij je leven inricht wat je eet of je sport of niet. Maar voor mij is dit de weg om mij gelukkig te voelen. Ik heb ook een speciale meetlint gekocht om mijn buikomvang te meten. Het gewicht zegt mij niet zo heel veel als jij voor jezelf je verantwoordelijkheid neemt om vooral bezig te zijn met krachtsport en dan hĆØt liefst zo zwaar mogelijk. Licht trainen helpen mij niet om mijn buik weg te krijgen. Dit heb ik dus ( en dat zie ik nu ook aan mijn buik) meegekregen van Neeke via een op maat aangepast programma. Het is intensief maar voor mij helpt het. En ik weet waar ik vandaan kom en dit nooit weer. Ik ben erg blij en trots met de huidige uitslagen zoals bloeduitslag, bloeddruk en glucose meting.

Wat mooi dat het zo goed gaat @Wim1967

Mooi dat je meegeeft dat je het zelf moet doen en jij de verandering moet zijn.

Goed dat je actief blijft meten en door wilt.

Volgens mij haal je wel voldoening uit de krachttraining. :smiley: Wat vind je er zo leuk aan?

En ik ben wel benieuwd (voor andere mensen); welke aanpassingen heb je gemaakt met je voeding als je kijkt naar de situatie voordat je begont. Wat is er anders aan je voedingskeuzes en eetpatroon?

Hoi Wim,

Wat mooi om te lezen :slight_smile: Wat knap wat je hebt bereikt en fijn ook dat je de coaching zo goed hebt ervaren.

Leuk om dit zo te lezen Wim! Je mag trots op jezelf zijn met de prachtige resultaten die je behaald hebt! Ik ben trots :smiley:

Wow wat super Wim! Mooi dat je zo hard aan de slag bent gegaan, dat je de begeleiding ook echt ter harte hebt genomen en dat je zo goed de voordelen ziet voor je gezondheid! Succes nog verder!