FIT.nl

Voorstelronde van Wilrick

Yo, ik ben Wilrick; 18 jaar oud. Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum, zodat ik naast lezen zelf ook kan reageren. Ik train met de focus op calisthenics (3 dagen per week), maar ik ga ook 2 dagen naar sportschool om daar o.a. te squaten en deadliften. Deadliften viel me in het begin vies tegen; de eerste maanden voelden alsof ik geen progressie maakte. Nu kan ik steeds paar kilootjes erbij doen.

Ik ga nu voor een halfjaar naar de sportschool, daarvoor heb ik anderhalf a 2 jaar bodyweight oefeningen gedaan met een half jaar onderbreking. Ik trainde dat half jaar ongeveer 1x per week en speelde voor de rest voornamelijk games.

Op het moment wil ik mezelf voornamelijk verbeteren qua voeding naast veel trainen. Ik maak vaak dezelfde soort recepten en ik wil graag meer receptjes leren. Verder ben ik afgelopen half jaar aantal kilo’s aangekomen; ik wil meer spiermassa en was begonnen met wat meer te eten, maar ik heb nu het idee dat een gedeelte meer vet is. Ik twijfel nog om nu al te cutten of nog een half jaar/jaar flink door te trainen, omdat ik nu in een fase zit waar ik zelf veel progressie zie qua oefeningen die ik kan doen.

2 Likes

Hi @Wilrick

Welkom & leuk dat je jezelf voorstelt!

Mooie combo van calisthenics en krachttraining. Welke oefeningen ben je mee bezig met calisthenics?

1 Like

Hoi @Wilrick leuk dat je zo fanatiek bent.

Voor recepten, hebben wij een handige pagina: https://www.fit.nl/recepten

0 Likes

@j.vandermark Op het moment focus ik op de L-sit, handstand, muscle up en pistol squats qua geavanceerde oefeningen. Dan na aankomende zomer wil ik focus gedeeltelijk verschuiven naar front lever, back lever en nog een paar oefeningen.

@erikhuizenga Ga ik zeker eens bij kijken, op het moment eet ik vrij veel brood en zuivel. Ik wil dat wat minderen en wat meer variatie toevoegen.

2 Likes

Super! Vette oefeningen :tada:

1 Like