FIT.nl

Voorstelronde van Vroukje

Hoi allemaal, Vroukje hier!

Ik ben nu eerstejaars student en merkte op dat ik in driekwartjaar toch echt wel de effecten van de slechte en onregelmatige lifestyle begon te zien en merken. Ik voelde me niet fit, niet veerkrachtig en ontevreden.

Een vriendin van me nam me mee naar haar sportschool en voelde meteen de motivatie. Samen hebben we een trainingsschema gemaakt (met deze super chille stite :smile: ) en deze zijn we nu al 3 weken lekker aan het volgen!

En het leuke is: Ik voel me fit, ik zie verschil en mijn motivatie gaat alleen maar omhoog.
Ik maakte eerder de fout dat ik veel kleine snacks kocht en dan ik één keer op at tijdens het studeren. Nu heb ik gewoon niks ongezonds in huis, als ik behoefte heb aan een snack eet ik een paprika, als ik echt iets zouts en ‘slechts’ nodig heb eet ik (weinig) gezoute popcorn. Werkt helemaal top!

Mijn specifieke doel is om op mijn ideale gewicht te komen, daar zat ik in het begin 10 kilo boven maar daar zijn er al 3 vanaf :muscle: . Ik doe zowel krachttraining als cardio. Als ik mijn 1e doel bereikt heb wil ik verder kijken naar m’n lichaam ‘tonen’ of speifieker trainen maar daar hou ik me nu nog niet mee bezig.

Groetjes,
Vroukje

1 like

Hoi @VroukjevanderVliet

Mooi om te lezen dat deze leefstijl je zo voldoening geeft en dat deze strategieën voor je werken :slight_smile:

Hoe veel wil je precies wegen? WAt voor schema vol je momenteel?

Mijn ideale gewicht is 63 kg, ik ben 1,70.
Mijn schema bestaat uit 2 dagen krachttraining en 1 dag cardio. De krachttraining bestaat uit een algemeen gedeelte die grote spiergroepen aanspreekt en een specifiek gedeelte die verschilt per dag (leg day/ bovenlichaam etc).
Cardio is vooral lopen op helling, rennen, traplopen, roeien en fietsen.

Ik wordt niet professioneel begeleid maar heb wel mensen in mijn netwerk die er veel verstand van hebben, maar ben wel zoekende naar een schema die echt matcht met mijn goals.

1 like

Wellicht kan je wat met de tips in de volgende artikelen:

OP wat manier word je professonal begeleid?

Bedankt voor de artikelen, die ga ik zeker even goed doornemen!
Vrienden van me gaan vaak naar de sportschool en sommigen hebben ook een personal trainer. Via hun krijg ik feedback op mijn schema en vorm bij oefeningen.

1 like