FIT.nl

Voorstelronde van Vinnie

Hallo allemaal, Vinnie hier. Ik ben een man van 45 jaar en heb redelijk veel fitness ervaring en ook een beetje crossfit. Echter door zware depressie en medicatie al twee jaar uit de running. Vreselijk veel (buik)vet aangekomen door passiviteit, weinig beweging en slecht eten. Nu krabbel ik echter terug en ga eerst afvallen voordat ik mij richt op de krachttraining. Ik wil deze site gebruiken voor het opmaken van mijn voedingsschema en progressie te delen in dit forum.
Ik hoop hier nog het eea bij te leren.
Ik weeg op moment 94 kg, vetpercentage hoog. (voornamelijk visceraal vet). 1.78m lang
Sportieve groetjes Vinnie

2 likes

Hi @Vinnie

Fijn dat je gemotiveerd bent en weer de positiviteit te pakken hebt.

Hoe gaat het met het opstellen van je voedingsschema? Kom je eruit?

2 likes

@Vinnie wat vervelend van de depressie. Fijn dat je weer aan het terugkrabbelen bent. Ik denk dat sporten/gezonde leefstijl je kan helpen om je beter te voelen. Als je vragen hebt horen we het graag.

1 like

Ik ben op dit moment bezig met het opstellen van een voedingsschema. Het is alweer even geleden dat ik hiermee bezig ben geweest. Omdat ik mijn vetpercentage niet weet blijft de vetvrijemassa een gok. Ik ga nu uit van een schatting van 2334 kcal per dag als basisbehoefte.
Omdat ik wil afvallen ga ik 10% hieronder zitten, dus globaal 2100 kcal per dag.

2 likes

@erikhuizenga Dankjewel voor je steunende reactie. Ik voel me met de dag mentaal sterker worden en heb steeds meer zin om aan te pakken.

1 like

Hi Vinnie,

Wat heftig om een depressie te moeten meemaken! Wat ontzettend knap dat je aan het terugkrabbelen bent. Goed om te lezen dat je weer de energie krijgt om aan jezelf te werken.
Heel veel succes en ik lees graag je progressie :slight_smile:

Liefs Nononsense :blue_heart:

2 likes

Dank je Nononsense. Ik zal zeker mijn voortgang hier bijhouden.

Hoi Vinnie,

Ik denk dat je een goede plek hebt gevonden.
Hier veel advies waar je wat aan hebt.

Succes met vinden van een goede basis.

En wees niet bang om vragen te stellen, we helpen elkaar graag

Martin

1 like