FIT.nl

Voorstelronde van Vanessa

Hoi!!

Ik ben Vanessa, 39 jaar (bijna 40 :scream:), single mom van 2 kleintjes, 32 uur werkzaam in de metaalhandel en probeer 4x in de week te sporten (2x sportschool en 2x hardlopen). Ben 162 cm en op dit moment 72 kg.

Uiteraard nieuw op dit forum en nieuw in de sportwereld. Ruim 30 jaar paard gereden maar dat is niet te vergelijken.

Probeer goed op mijn voeding te letten, maar eet wel 's avonds met de pot mee. En hou 1x in de week een cheatday (meer avondje).

Voorbeeld van mijn eetpatroon:

7 uur smoothie (fruit, groente, havermout…)
10 uur fruit of groente
12 uur lunch (brood, crackers, rijstwafels, beschuit enz)
14 uur fruit of groente
16 uur bak sla of kwark met fruit
tussen 18 en 1930 uur avond eten
late night snack (als ik daar trek in heb) bleekselderij, wortels met kipfilet, handje noten of zoiets

Mijn doelstelling is eigenlijk niet echt afvallen, ben tevreden met hoe ik eruit zie, maar zou het wel wat strakker willen hebben.

Wat ik wel heel erg merk is als ik thuis kom rond 18 uur dat ik vreselijk trek heb in koolhydraten (handje noten, handje cruesli, stukje kaas enz…)

Ik sport daar waar het me lukt ivm de kinderen, dus bv op zaterdag hebben hun scouting kan ik 1 uur hardlopen… Gemiddeld ren ik 1.40 uur per week en zit ik min 2 uur in de week in de sportschool.

Heb een stabiel slaappatroon van gem. 6-8 uur per avond.

Tips and tricks uiteraard welkom! En vragen staat je vrij…

Ik hoop wat meer te leren op dit forum!

Groetjes Vanessa:kissing_heart:

4 likes

@Vanessa welkom op het forum. Geen bijna 40, maar bijna level 40 :slight_smile:

Leuk dat je zo aan het sporten bent en mooi dat je tevreden bent. Je eetpatroon bevat veel gezonde voedingsproducten. Je geeft aan dat je graag strakker wilt worden. Dan bedoel je een lager vetpercentage neem ik aan? Om dat te bereiken zul je wat moeten afvallen.

1 like