FIT.nl

Voorstelronde van Steef

Hallo mijn naam is Steef, 48jaar oud. Bedankt voor mij toe te voegen. ik doe al jaren lang fitness en krachtsport. In maart ga ik beginnen met fitnesstrainer A +B.
Begin van vorig jaar goed herstelt van een zware hernia en nou weer goed bezig om in oude en betere shape terug te komen

Hi @Steefzenden

Welkom bij de FIT.nl community :slight_smile:

Leuk dat je met fitness A & B start. Wat is precies je motivatie om dat te doen?

Hoe is je herstel verlopen? Zijn er dingen die je wel en niet kunt doen?

Ik heb vroeger het cios gedaan, heel lang geleden. Ik ben eigenlijk zwemonderwijzer en ik heb tot 1997 lesgeven en gewerkt in de sportschool. Mijn herstel is goed verlopen, mede door mijn core tijdens het herstel te sterken. Ik heb toen ik weer met losse gewichten ging trainen een maand lang ziten uitproberen welke oefeningen ik kon doen en welke ik op een manier moest aanpassen zodat ik mijn onderrug niet ging forceren, maar wel aansterken en verbeteren. Dat ging steeds beter en kan nou ook wel meer. Wel niet meer met zulke zware gewichten als ervoor. Doe nou zelfs weer deadlifften, front squat en squat. De enige soort oefeningen die ik mijd zijn dumbel press voor de borst en schouders.

Ah fijn :slight_smile:

Welke oefeningen hebben je vooral geholpen?

Waarom doe je die niet? Heb je het gevoel dat er te veel druk komt op de tussenwervelschijven?