FIT.nl

Voorstelronde van Socialpro

dag iedereen, ik ben nieuw op het forum en wil mij hier ook voorstellen. Ik ben Eddy en afkomstig van Gent een stad in België. 60 jaar oud en al 46 jaar actief karate en close combat. beoefenaar.

Ben hier vooral om veel te lezen en bij te leren en misschien vind ik hier wel hulp om een deftig trainingsschema op te stellen voor mijn doelstelling in 2022. Mijn doel klinkt nog ver weg maar moet ook rekening houden met mijn leeftijd en dus zal het waarschijnlijk een haalbare kaart worden als ik er vroeg genoeg mee begin. Het gaat namelijk om ‘Marathon Des Sables’

Deze marathon wordt gelopen in de woestijn van Marokko, men legt zo’n 250 km af op 7 dagen, en men draagt zijn eten en slaapzak mee in een rugzak, geen smartphone of dergelijke toegelaten tijdens deze trip en volledig afgesloten van de buitenwereld.

Het lijkt me een leuk avontuur en een wel heel grote uitdaging, mocht hier iemand zijn die mij advies kan geven i.v.m een trainingsschema op te stellen dan hoor ik het graag :wink::wink:

grtjs Eddy

4 likes

@SocialPro welkom. Wat een mooie uitdaging :slight_smile:

Waarschijnlijk zijn er wel goede boeken overgeschreven of je kan misschien een trainer inschakelen. Dat kan zeker waardevol zijn.

@erikhuizenga, er zijn heel wat boeken geschreven over deze marathon, alleen zijn die boeken allemaal persoonlijke ervaringen van mensen die deze trip al meegemaakt hebben.Een ‘how to’ boek heb ik nog niet gevonden.

Heb een vraag over een gewichtsvest, maak ik daar een nieuw topic voor aan?

1 like

Yes, goed idee. Houdt het overzichtelijk.