FIT.nl

Voorstelronde van Saskia851

Hoeveel kilogram wil je afvallen?
20 kilo.
Hoeveel weken wil je eroverdoen?
2 maand.
Wat is je startdatum?
21 maart.
Is jou doel realistisch?
Ik hooo het wel. Maar ben bang voor terugvallen die heb ik vaak gehad.

0 Likes

20 kilo op twee maanden is naar mijn mening niet realistisch. Als je uitgaat van 8 weken zou je 2,5 kilo per week moeten afvallen. Onrealistische doelen stellen leidt juist tot terugvallen doordat het resultaat tegenvalt.

Ik zou niet zozeer focussen op de kilo’s, maar op je calorieverbruik en voeding. Reken je calorieverbruik uit en ga hier max 20% onder zitten. Als je dit netjes volhoudt verlies je op een verantwoorde manier gewicht.

Hoe is je kennis over voeding?

1 Like

Wat @Dheijnen zegt. 20 kilo in 2 maanden is wel erg veel. Dit kan de reden zijn dat je terug valt. Misschien handig om dit artikel eens door te lezen:

2 Likes

Heb een type fout gemaakt bedoelde 20 maanden🙊

1 Like

@Saskia85 Welkom op het forum.

Ik raad je aan om je niet te veel te focussen op gewicht, maar vooral op het aanleren van een leefstijl dat je kunt volhouden.

DE volgende twee artikelen gaan hier dieper op in.

Kan je wat met de artikelen?

En wat wil je concreet gaan doen om af te vallen, welke gewoontes wil je veranderen? EN wat zijn voor jouw moeilijke momenten?

0 Likes

Ik ben 28 kg afgevallen in 18 maanden en heb deze er tot nu toe niet weer aanzitten.

Ga a.u.b. niet aan de crash dieten! Verlaag je calorie inname met 10-20% en hou dit een lange tijd vol dan kom je zeker waar je zijn wilt.

1 Like

Hoe gaat het nu @Saskia85 :)?

0 Likes

@j.vandermark gaat niet zo goed. Heb veel terugvallen in mijn oude patroon helaas.

0 Likes

Hoi @Saskia85 goed dat je dit deelt. Ik denk dat het goed is om hier met een coach mee aan de slag te gaan.

1 Like

Yes wat @erikhuizenga zegt. Ik denk dat het belangrijk is om te kijken wat de momenten zijn wanneer je een terugval hebt, en wat je hieraan kunt doen. Wij kunnen je hiermee helpen bij online coaching.

Of zoek een diëtist in de buurt die je daarmee kan ondersteunen.

0 Likes

@j.vandermark en @erikhuizenga. Het gaat gelukkig deze week beter heb nog geen terug vallen gehad. En loop 2 keer in de week ongeveer een uur. Ik vouw dit op totdat ik ongeveer 5 kilometer elke avond kan lopen. Ik merk ook al dat ik wat ben afgevallen in de laatste periode maar dat heeft ook mede te maken met wat stress.

2 Likes

Fijn om te lezen!

Heb je voor jezelf een plan gemaakt. Mocht een terugval weer ontstaan of je het gevoel hebben dat dit weer voorkomt. Wat je dan gaat doen om de draad weer op te pakken?

1 Like

@j.vandermark ik heb nog geen plan gemaakt vind dat moeilijk om 1 te maken omdat ik niet goed weet wat er in moet staan

1 Like

Zeker! Dat leggen we uit in dit artikel:

Verder is het handig om eens te kijken naar het boek de FIT Methode. Hierin geven we allemaal handige tips over training en voeding en leren we je hoe je zelf een plan opstelt + een groot gedeelte gaat over gedragsverandering.

1 Like