FIT.nl

Voorstelronde van RemcoC

Goedendag allemaal,

Nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Remco, 48 jaar en woonachtig in de Achterhoek.
Ik ben van nature altijd al fors geweest, alleen op * oktober 2018 zal ik op mijn hoogte punt… een beschamende 139,7 kg. Ik schrok hier zo van dat ik bijna jankend in de auto naar huis reed en me even geen raad meer wist wat te doen.

In die periode was net op NPO1 een programmaserie bezig over het pioppi dieet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat bij het woord dieet, mijn nekharen rijzen en ik dichtklap, door de in mijn ogen opgelegde druk van moeten presteren. Dit werkt dus averechts voor mij. Toch was ik gefascineerd door dit begrip en ben me gaan inlezen in dit verhaal. En uiteindelijk hier mijn eigen draai aan gegeven, zodat het struikelpunt van moeten weggenomen is.

Ik ben mijn eetpatroon gaan analyseren en gekeken waar er verbeterpunten zijn of drastische veranderingen moesten plaatsen vinden. Zo ben ik tot het volgende gekomen:

• geen koek snoep chips gebak meer voor mij (en als ik dit eet is het koolhydraatbeperkt)
  • geen aardappelproducten meer, deze vervangen voor wortelpeterselie.
  • geen pasta’s en rijst meer, ja bloemkool of broccolirijst en courgette slierten als vervanger spaghetti
  • mijn gerechten bepaal ik door mezelf een max op te leggen van 5 gram koolhydraten per 100 gram.
  • minimaal 2 liter water per dag en aanzienlijk geminderd met koffie (van 24 koppen per dag naar 4)

Daarnaast ben ik sinds een paar maanden ook gaan sporten, 3 x per week en krijg ik hierbij hulp van een personal trainer.

Dit alles heeft er toe geresulteerd dat ik nu 96 kg weeg. iets waar ik zeer trots op ben, maar het smaakt naar meer. Ik wil meer spieren puur om alles weer in de juiste verhouding te krijgen, vetpercentage wil ik nog lager hebben… en uiteindelijk nog stoppen met roken. Ik heb mezelf een streef datum opgelegd van december 2020, dan word ik 50 en wil ik van obesitasachtig verschijnselen naar een goed gebouwde sportieve gezonde man.

Alleen zit ik nog met mijn eetpatroon te klungelen (juiste waarden aan voedsel, zodat het sporten en vooral de spiergroei beter zal worden en ik ook conditioneel vooruitgang boek.

Dit is zo een beetje mijn verhaal over wie ik ben en wat ik wil.

Remco

5 likes

Mooi om te lezen :slight_smile:

Denk je dat je nieuwe voedingspatroon je eigen is geworden?

2 likes

mooi om te lezen @RemcoC

Wat knap wat je hebt bereikt. Ben je tussentijds ook tegen moeilijke momenten aangelopen? En hoe ben je daar mee omgegaan. Ik denk dat het ook heel waardevol voor andere forum-leden?

2 likes

Mooi verhaal Remco,

Wat een avontuur heb je al doorgemaakt.
Welkom op het forum! :smiley:

2 likes

wat goed zeg.

1 like

Geweldig hoor. Je mag wel trots op je zelf zijn.

1 like

Hey Remco! Welkom op het forum.
Goede introductieronde en mooi verhaal, keep going! :mechanical_arm:

3 likes

Ja, het bevalt me prima en alles smaakt beter

tuurlijk heb je je momenten van zwakte, maar heb mezelf een tattoo kado gedaan die me helpt herinneren waar ik het voor doe

1 like