FIT.nl

Voorstelronde van Remco

Hallo, mijn naam is Remco, ben 40 jaar, vader van twee jonge kinderen en ik heb een full time baan.
Door een medische ingreep ben ik ca. 15 kg afgevallen, is mijn spijsvertering veranderd. En slik ik enzymen om deze te ondersteunen. Het is voor mij erg het lastig om weer op gewicht te komen. Door veel sporten/training en ondersteuning vanuit de Fit.nl community wil dit op een goede manier bereiken.

Welkom Remco! Wat een heftige ingreep. Heb je ook tips gekregen van een diëtiste?

Zeker, de diëtiste helpt mij op weg om op een verantwoorde manier toch de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen ter bevordering van mijn herstel. Daarnaast hebben zij ook verschillende testen gedaan waardoor de opbouw van mijn lichaam gemonitord kan worden. Metingen van bijvoorbeeld spierkracht, massa en eiwit behoefte. Dit in combinatie met training moet uiteindelijk het gewenste resultaat opleveren.

Goed dat je zo aan de slag gaat. Houd je ons op de hoogte?

Interessant! Welke tips geeft ze je mee?

Misschien leuk om te vermelden zodat andere leden hier ook van kunnen leren :slight_smile:

De tips die ze meegeeft gaat met name om gebalanceerde voeding. Op basis van mijn eetpatroon (hoeveelheden, aantal maaltijden en tussendoortjes houd ik bij) raadt zij aan om bijvoorbeeld meer vezels en eiwitten te eten. Zeker ook vetten in de vorm van noten, zuivel en avocado zijn van belang om mijn calorie inname te verhogen. Ik begin nu langzaamaan wat in gewicht toe te nemen en weeg nu 70 kg (lengte 1,78). Maar er mag jog wel wat bij.