FIT.nl

Voorstelronde van Nance

Hoi ik ben Nance, mama van een dochtertje van 4.5. Na de geboorte de kilo’s er niet af gekregen (12kg) inmiddels is er nog eens 3 bijgekomen. Nu 70 kg en ik ben maar 1.63. Graag wil ik afvallen en iig terug naar de 60kg. Ik ben best druk in het dagelijks leven en gun mezelf geen tijd om te gaan sporten, ook omdat ik vaak moe ben omdat we geregeld nog gebroken nachten hebben…Ja zelfs nog na 4,5jr en dan is de zin om te gaan sporten ook ver te zoeken… welke tips kunnen jullie mij geven om toch mijn doel te kunnen behalen

Hi @Nancke

Welkom bij de FIT.nl community :slight_smile:

Leuk dat je jezelf voorstelt!

Ik snap dat het lastig is als je een druk leven hebt. Maar niets is onmogelijk… :smiley:

Ik denk dat het goed is om voor jezelf een plan op te stellen. Hoe vaak ga je sporten, maak dit realistisch. Dus start eerst met 1 of 2 keer per week.

En maak een plan wat je gaat doen qua voeding.

Ik heb een aantal artikelen die ik aanraad/;

Dit overzichtsartikel over afvallen. Neem deze helemaal door.

Deze artikelen over ‘mindset’ -> je gedrag is doorslaggevend voor het succes.

Verder raad ik je dit artikel aan over doelen stellen.

En ik denk dat ons boek de FIT Methode een goede start is als overzicht van alle onderwerpen over afvallen. Maar het allerbeste is om 1 op 1 met een coach aan de slag te gaan waarbij we kijken naar je leefstijl en een compleet plan uitstippelen. Maar hiervoor is een investering van jouw kant nodig.

Hoi Nancke,

Welkom op het forum. Goed dat je jezelf voorstelt. Ik kan me voorstellen dat je weinig energie hebt om nog meer dingen te moeten van jezelf.

Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om realistisch te zijn. Is het een goed begin om nu te intensief te gaan sporten en afvallen? Of is het verstandiger om dat later op te pakken? En welke activiteiten ontspannen jou? Misschien een cursus salsa of een rondje wandelen?