FIT.nl

Voorstelronde van Kevin


#1

Hey,

Ik ben Kevin en ben 32 jaar oud en heb 2 kinderen. 1 dochter wordt dit jaar 2 en een zoontje van 3 maanden. Ik werk 36 uur per week in de ouderenzorg met dementerende ouderen. Ik ben vorig jaar net voor de kerst begonnen met fitness. Enerzijds om een uitlaatklep te hebben en anderzijds om te werken aan mijn lichaam en weer meer zelfvertrouwen te krijgen.

Ik ben 1.78 m groot en weeg 72 kg. Mijn BMI is 22.7. Met het gewicht ben ik tevreden, ik zou er alleen graag gespierder uit willen zien. Weg met het kleine buikje. Ik ben aan het opletten op mijn voeding. Alleen ik merk dat ik nog zoekende ben hierin. Ik probeer 3 keer per week te gaan sporten.

Ik ben hier om meer info te krijgen en eventueel tip/adviezen te ontvangen.


#2

Welkom bij de FIT.nl community @Wiesse

Dankbaar en belangrijk werk! Tof dat je dit doet :slight_smile:

Geeft het werk veel voldoening?

Leuk dat je zo eerlijk bent over je motieven om te starten met krachttraining! :muscle:


#3

@j.vandermark

Het werk geeft veel voldoening. Voor mij geeft het nou te weinig voldoening waardoor ik stagneer. Ik hoop dit jaar nog de opleiding verpleegkundige te kunnen volgen .

Gezond bezig is een belangrijk aspect als je in de zorg werkt. Als je voor je zelf niet goed kunt zorgen, dan kun je dat ook niet voor anderen.


#4

:blue_heart:mooi gezegd!


#5

Hoi Kevin,

Mooi dat je zo in het leven staat. Waar loop je precies op vast? Waar ben je precies zoekende in?


#6

@erikhuizenga

Ik heb veel informatie opgezocht en ben bezig om mijn voedingsschema langzaam te veranderen naar gezondere producten. Waar ik eerst zelden water dronk, drink ik nu minimaal 1,5 liter per dag. Ik ben nog steeds zoekende naar welke gewichten moet ik gebruiken. Op apparatuur gebruik ik nou 25 kg voor alles. Ik wil niet te snel een te zwaar gewicht om blessures te voorkomen. Voor squat ben ik met het laagste gewicht bezig. Dit meer omdat ik eerst de techniek beter onder de knie wil hebben. Voor lunge ben ik met 5 kg bezig. Ik heb een trainingsschema voor beginners gepakt van mijn sportschool.

Zelf ben ik na het denken om een online coaching te volgen .

Tips/adviezen zijn altijd welkom.


#7

Kleine veranderingen zijn de sleutel naar succes! :muscle:

Mooi om te lezen @Wiesse

Klinkt alsof je goede stappen maakt!


#8

Gewichtedit: afgelopen 4 dagen dagelijks gewogen en daar het gemiddelde van genomen. Ik weeg 70.6 kg.

Trainingsschema omgegooid van atletish worden naar meer spiermassa krijgen. Ik begin vanaf vandaag met bulken. Ik heb een meer voldaan gevoel na het trainen dan met het vorige schema. Let’ s keep that good work!!!


#9

Wat houdt deze verandering precies in? :slight_smile: Hoe uit zich dit in je schema?


#10

Dat ik mijzelf hoger had ingeschat kwa gewicht. Dat ik meer dan 3000 calorieën moet gaan eten. Ik zou graag van mijn smalle armen naar dikkere armen willen gaan. Ik heb nu meer compound oefeningen in mijn schema.


#11

Even een update:

Ik heb het trainingsschema gepakt voor beginners van FIT.nl. Deze ga ik een maand uitvoeren nou. En dan ga ik weer kijken waar ik sta. Mijn doel om bij te komen lukt wel aardig maar heeft nog tijd nodig. Ik.heb een vetpercentage meter besteld en deze komt dinsdag binnen. Het bulken gaat me over het algemeen goed af behalve als ik nachtdienst heb, dan kom ik niet altijd eraan. Compoundoefeningen even teruggebracht naar alleen squat. Ik merkte dat ik teveel in 1 keer wilde.


#12

Mooie update! Goed dat je realiseert dat je maar 1 ding tegelijk kunt.

Aankomen duurt vaak maanden, en is niet in een paar weken gefixt.

Zet hem op @Wiesse


#13

Hier is het sporten door privé omstandigheden op een laag pitje gekomen omdat ik lichamelijk en psychisch niet kan presteren. Het lichaam is op hier. Welkom burnout!!!


#14

Ik las het al, sterkte @Wiesse

Fijn dat je hulp krijgt. Take it easy en houd ons op de hoogte :blue_heart:


#15

@Wiesse Veel sterkte! Houd ons op de hoogte.