FIT.nl

Voorstelronde van Hans

Dat is is het motto wat mij motiveert om te sporten. Sporten doe ik zo lang ik mij kan herinneren alleen werd het ritme vaak verstoord door studie, werk en gezinsleven. Ook mijn voeding heb ik niet altijd in de hand gehad met als gevolg gewicht schommelingen. Toch heb ik door het sporten mijzelf letterlijk overleefd. In 2012 en 2013 een open hart operatie ondergaan die ik alleen heb overleefd omdat mijn lichaam in goede conditie was. De revalidatie heeft door het negeren van goede adviezen langer geduurd dan noodzakelijk. Mijn lichaam is nu weer goede conditie. De 22% vet ben ik nog steeds het meest trots op ondanks mijn bourgondische levensstijl. Neemt niet weg dat ik blijf werken aan een verlaging van dit percentage. Hiervoor doe ik 3x per week krachttraining en 2x per week Bodypump. De weekenden zijn voor mij de rustmomenten.
Duursporten liggen mij eveneens goed, maar je moet keuzes maken binnen de beschikbare tijd. Binnen dit forum zal ik ervaringen proberen te delen en informatie te vinden.
Tot ziens,
Hans

Leuk @HansDoeve dat je jezelf voorstelt!

Welkom en mooi dat je hersteld bent!

Heb je een concreet doel voor ogen? Of geniet je gewoon lekker van het proces/de verbetering.

@HansDoeve
Wat een heftige operatie. Mooi dat je er zo sterker bent uitgestapt. Haal je ook voldoening uit een gezonde leefstijl?

Eerlijkheidshalve ben ik nooit zo met vet bezig geweest. Maar als gevolg van mijn voeding na mijn 2e operatie zat mijn vetpercentage op 26%. Mij werd geadviseerd minder op gewicht te letten maar meer op het vetpercentage. 22% is de bovenkant van het gemiddelde en ik heb als doel om het naar 17-18 te verlagen tot de zomer. Gewoon om een doel te hebben. En belangrijker ik moet een doel hebben om naar te werken. Voedings doelen zijn voor lastiger dan sportdoelen. #uitdagingen

Ik ben er niet sterker uitgestapt maar wel bewuster geworden. En met de ‘beperkingen’ kom ik redelijk weg. Ik heb ook het voordeel van ouder worden waardoor ik kan smokkelen met mijn prestaties en resultaten. Maar uiteindelijk gaat mij om het doen. En het kunnen doen!

Ah, gaat je zeker lukken! :slight_smile: Geef anders regelmatig even een update, misschien helpt dat als stok achter de deur!

@HansDoeve Wat ik vaak hoor van mensen die iets ingrijpends hebben meegemaakt dat ze daarna beter kunnen relativeren en het leven nog meer te omarmen.Ik doelde daar vooral op.