FIT.nl

Voorstelronde van Gert


#1

Hallo, even voorstellen. Mijn naam is Gert en ik ben 21, 1.77 en weeg nu ongeveer 66 kilo. Sinds een maandje ben ik begonnen met fitnessen, en vooral met de focus op krachttraining. Ondertussen is het wel gedaan met “gertje” en wordt het tijd dat ik echt Gert ga worden.

Mijn vetpercentage ligt nu rond de 8%, en eigenlijk mag dat van mij ook wel iets omhoog, zeker als dit me ten goede kan komen voor spieropbouw. Ik worstel alleen een beetje met mijn voeding. Ik heb her en der gekeken voor een voedingsschema online, maar de ene zegt 2600 kcal op een dag en de andere zegt weer 3200. Ik eet al meer dan ik deed, maar ben in de afgelopen week toch weer ongeveer 300 gram afgevallen.
Hoe los ik dit het beste op en waar moet ik op letten? Moet ik (bijvoorbeeld) de frituur op links laten liggen en juist veel kip eten of is dat een discussiepuntje?

Ik ben benieuwd en laat graag mijn voortgang weten.

Groeten, Gert


#2

Welkom @Gert98 leuk dat je jezelf voorstelt!

Gert in de making :smiley: BAM!

Als je wil aankomen moet je meer calorieën eten. Misschien is het eens waardevol om je voeding bij te houden. Ga eens op 3000 calorieën zitten, weeg jezelf een week later, gebeurt er niks, eet dan 3300 per dag. Gebeurt er dan nog niks, ga dan naar 3500. Je kunt ook op gevoel eten, zonder calorieën tellen, dat is iets wat ik doen: https://www.fit.nl/voeding/intuitief-eten

Welke concrete vragen heb je over voeding?

Heb je al gekeken naar ons boek de FIT Methode of Sterk & gespierd? Die geven beide een goede basis qua voeding en training. Bijvoorbeeld hoeveel je moet eten om aan te komen, spiermassa op te bouwen, etc.


#3

Ik vraag me alleen nog concreet af wat ik nou wel en niet mag eten. Kan ik nou beter de frituuravond inruilen voor een maaltijd met kip en pasta of zou ik alles mogen eten wat los en vast zit.
Intuïtief lijkt me nog best een uitdaging, maar ik zal het eens gaan proberen!


#4

Ik zou kiezen voor de gezonde maaltijden. In dit artikel vind je meer tips:

Kan je daar wat mee?


#5

Ik ga het eens proberen. Bedankt!


#6

Ik zou niet te zwart-wit denken dat bepaalde producten goed of slecht zijn.

Het gaat er met name om dat je aan de juiste hoeveelheid calorieën komt en volgende macro’s binnen je doelstelling binnenkrijgt. Zo nu en dan frituren kan best, maar zou dat niet vaker doen dan 1-2 keer per week.

Op deze pagina vind je trouwens ook veel gezonde recepten. Of kijk eens naar het persoonlijk voedingsplan. Daarin vind je een voorbeeld voedingsschema ter inspiratie.