FIT.nl

Voorstelronde van FabianDR

Hoi,

Ik ben Fabian 24 jaar en kom uit een klein dorpje genaamd Baarle-Nassau.

Op 19 februari 2018 was ik begonnen met sporten (fitness). Ik maakte gebruik van mijn zelfgemaakte schema waar ik maanden mee bezig was met opstellen.

Ik woog toen 105,5kg. Ben eerst begonnen met 9 weken hardlopen. Opgebouwd van 3x/week 20 minuten tot 3x/week 60 minuten.
Best pittig maar ik was blij met mijn resultaat. Was in die 9 weken 11,5 kilo kwijt. Maar nog niet blij genoeg heb toen mijn schema aangepast met wat lichaamsoefeningen zoals bijv. push-ups en squats en etc. en had mijn hardlopen van 60 minuten terug gedraaid naar 30 minuten. Ik verloor toen nog is ~4kg binnen 8 á 9 weken. Naar mijn mening nog niet goed genoeg ik moest en zou zo dicht mogelijk bij 87,5kg komen voor dat ik mijn diploma uitreiking had. Dus ik besloot nog eens mijn schema aan te passen.

Het zag er als volgt uit. (Dit was in mijn laatste week voor de diploma uitreiking, dit is rustig opgebouwd)
Hardlopen, lichaamsoefeningen en krachttraining.
Alles 3x/week (di/do/zo) dat ging prima.
Hardlopen 30 minuten
Lichaamsoefeningen:

• 3x10 push ups
  • 3x10 sit ups
  • 3x10 dips
  • 3x10 burpees
  • 3x10 lunges
  • 3x10 jumping jacks
  • 3x10 leg raises
  • 3x10 squats
    Krachttraining:
  • squats 5x5 40kg
  • deadlift 5x5 60kg
  • benchpress 5x5 40kg
  • barbell row 5x5 30kg
  • overheadpress 5x5 20kg

Ik woog uiteindelijk met opletten wat ik at en dronk 87,3kg (beste prestatie ooit vind ik van mezelf)
Ik voelde me superman na dat ik 18,2kg kwijt was.
Maar belandde toen 4 weken na mijn diploma uitreiking in een terugval. Heb meerdere keren geprobeerd om het op te pakken maar tevergeefs.

Nu weeg ik 97,2kg en ben nu vastberaden om het schema wat ik nu heb opgesteld vol te houden ook nadat mijn schema heb afgewerkt.

Wat ik denk dat mijn fout was dat ik mijn doelstelling te hoog had gelegd waardoor ik motivatie verloor.
Dat heb ik nu anders aangepakt.

Wil je weten hoe mijn schema eruit ziet en misschien zelfs beoordelen met hints stuur ik deze graag door naar jullie met op hoop een spoedig antwoord.

Bij dit schema heb ik geen hulp gevraagd om het op te stellen. Maar 2 vrienden van mij (1 sportinstructeur de ander powerlifter) willen mij helpen dit doel te behalen. 2 vrienden wie ik dankbaar ben.

Dit is mijn verhaal.

Met vriendelijke groet,

Fabian

2 likes

Dan heb je toch al flinke stappen gezet.
En je bent er ook achter dat te groote stappen zetten vaak geen zin heeft aangezien je dan sneller valt. Het is belangrijk idd om niet alles te willen binnen en te korte tijd. Dingen hebben tikd nodig, anders val je heel snel terug in een oud patroon en dat is zonde. Dat is heel erg demotiverent!
Waarom was je presies terug gevallen kun je dat beschrijven? Was je miss overtraint en heb je teveel van je lichaam gevraagt of wat vermoed je zelf?
Schema mag je altijd plaatsen , altijd benieuwd welke oefeningen erop staan en waarom. Dus van mij mag je het delen.

@FabianDR64
Ik kan even niet anders reageren dan in dit bericht. Dus ik zal hier even reageren op je vraag hoe een foto up te loaden.

Hoe bedoel je dat? Kun je niet beter een combinatie doen van beide. Door kracht training kun je juis heel goed afvallen aangezien je er flink wat kcal mee kan verbranden.
En hoe meer spiermassa hoe hoger je verbranding is.

1 like

@FabianDR64 Welkom op het forum.Mooi dat je al zoveel hebt bereikt. Heb je ook een idee waardoor je bent teruggevallen?

2 likes

@Omerta @erikhuizenga De reden waarvan ik vermoed waar door ik terugviel was omdat ik niet wist hoe ik verder moest gaan op de goede manier.

Ik besloot toen dat ik me ging verdiepen in sport en voeding door het lezen van meerdere blogs, boeken en het kijken YouTube filmpjes. En nu op basis daarvan heb ik mijn trainingsschema veranderd naar haalbare doelen. Alleen voeding vind ik nog al lastig om te bepalen. Want verder eet en lust ik alles.

Mijn lichaamsvet percentage zit op bijna 23%. Dus ik kan beter eerst op afvallen richten dan krachttraining.

@Omerta hoe plaats ik een schema hier?

@FabianDR64 kan het zijn dat jeweer meer ging eten omdat je dat gewend was. Als je een flink aantal kg’s bent afgevallen is het belangrijk om altijd minder te blijven eten.

@erikhuizenga Ik denk dat je daar nog al eens gelijk in kan hebben.

Kijk even bij mijn vorige reactie als je wilt. Daar staat ook hoe je het schema kan uploaden!

1 like

@Omerta @erikhuizenga

!

Dit heb ik nu IPV 1 jaar verspreid over 2 jaar.
Voor een betere opbouw.

2 likes

Goed om niet te veel in 1 x te willen en idd beter om naar het grotere geheel te kijken oftewel beter een meer jaren plan en daar na toe werken dan alles binnen een jaar proberen te bereiken en het dan niet vol houden.

2 likes

@FabianDR64 je hebt flinke voorutigang geboekt :slight_smile: