FIT.nl

Voorstelronde van Fabian

Hallo allemaal,

Ik ben 34 jaar, samenwonend en heb een drukke fulltime baan. Net als velen van jullie eeuwig op zoek naar de heilige graal (fit zijn en er goed uitzien). Sporten doe ik eigenlijk al mn hele leven maar ben pas echt actief bezig met training (fitness)en voeding sinds 2015. In januari 2015 woog ik ca. 95kg met +20% lichaamsvet. Ik heb toen meegedaan met een transformatie challenge van 3-4 maanden en ging naar 85kg met -10% lichaamsvet. Hierna was ik overtuigd dat de combinatie voeding/training/rust (evenwicht) me zou helpen om mijn nieuwe lichaam vast te houden. Ik sloeg volledig door en at enkel nog uit het bekende Tupperware bakje. dit hield ik vol tot medio 2017 toen werk, studie, opvoeden en een sociaal leven niet meer samen gingen. Ik sloeg feestjes af, raakte volledig geobsedeerd, nam geen rust meer en boekte geen progressie meer met vele blessures als gevolg. Eind 2017 was ik helemaal opgebrand en de gang naar de gym ging me steeds meer tegenstaan. Toen, als klap op de vuurpijl, mijn vriendin door een zware depressie ging wist ik dat het anders moest. Ik besloot mijn abonnement bij de conventionele sportschool stop te zetten en de kip met rijst (voorlopig) te laten staan. In plaats daarvan heb ik me sinds een halfjaar ingeschreven bij een (crossfit) box en gaan mijn dagelijkse trainingen van 1,5uur naar max 40-45min. Op dit forum zijn veel mensen sceptisch over CF, ik was dit in het begin ook, maar het heeft me wel weer plezier in het sporten terug gegeven. Mijn maaltijden houd ik nu simpel en focus me niet meer alleen op de macro’s. Voorlopig kijk ik meer naar mijn caloriebehoefte en maak bewuste keuzes (combinatie; vis, vlees, vleesvervangers, groenten, brood, zuivel, eieren etc.) ik heb nu echt weer plezier in het trainen en heb sinds tijden weer solide gains gemaakt. Ik hoop op dit forum anderen (en mezelf) te inspireren om je regime van tijd tot tijd eens onder de loep te nemen en vooral het plezier (weer) te vinden, want daar draait het uiteindelijk om.

Greetz, Fabian

Hi @Fabian_v

Prachtig! :smiley:

Wat mooi om te lezen dat je weer een lekker ritme hebt gevonden wat bij je past.

Haal je ook uitdaging uit de CF oefeningen? Nieuwe dingen geleerd die je leuk vindt?

Ik train regelmatig ook in CF gym’s. Wel leuk om te zien, wordt vaak hard getraind.

Ben zeker voorstander van CF, zolang de begeleiding maar top is. Dit omdat je gewicht met snelheid combineert in wod’s. En daarvoor heb je goede coaching voor nodig. Als dat aanwezig is, vind ik het een topsport.

Ook geweldige atleten die daaruit voortkomen.

Wat zijn solide gains voor jou? :slight_smile: Qua kracht, massa of skills? Of alle 3?

Het mooie van CF vind ik persoonlijk de diversiteit vd training, geen wod (jargon :speak_no_evil:) is hetzelfde. Het gaat niet snel vervelen en de trainingen zijn (bijna) altijd een uitdaging.

Ik heb juist veel geleerd, zo had ik nog nooit een clean gedaan of een snatch. Legday is verleden tijd, maar mn benen zijn sterker dan ooit, evenals mijn anterior delts die eigenlijk altijd achterliepen.

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat skills ook voor gains kunnen staan :thinking:.
in dit geval kan ik zeggen dat het voor alle 3 op gaat.

Ik moet nog veel leren voor ik een keer met een wedstrijd mee kan doen maar dat gaat er zeker van komen :weight_lifting_man:. Goals…