FIT.nl

Voorstelronde van Dwight

Goedenmorgen Fit mensen.
Mijn naan is Dwight en ik mer voor de eerste keer in mijn leven dat mijn leeftijd parte begint te spelen na de training. De spierontwikkeling is niet meer zo snel als een jaar geleden.

Ik ben 45 jaar en sport drie keer in de week in een gym, Ik heb het zelf al een paar keer gelezen in artikelen dat je spiermassa rond je 40ste achteruitgaat maar nu merk ik het echt.

Het gekke is dat ik nu veel harder train dan in mijn jongere jaren.
Heeft iemand hier tips voor.

Alvast bedank Sportieve groet,
Dwight

3 likes

Welkom bij de community @RidiBoy

Is je eiwitinname voldoende? Hoeveel eiwit eet je per kilogram lichaamsgewicht? En wat is je trainingsvolume per spiergroep?

1 like

Ik heb altijd vrij kunnen trainen zonder hier na te hoeven kijken…mijn lichaam reageerde altijd goed op zwaar trainen dus daar heb ik nooit naar gekeken.

Kan ik je dus geen antwoord op geven
Dus nu wordt ik geworpen op het opdoen van kennis.

mm misschien een meer gepaste trainingsprikkel gebruiken? :slight_smile:

Pas je progressive overload toe?

Ben je dit al nagegaan?

1 like

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel eiwitten ik zou moeten consumeren.
Ik train altijd met setjes van 4 met herhalingen van 12 naar 10 naar 8 naar 6
De spiergroepen pak ik met verschillende oefeningen Minimaal 3 oefeningen per spiergroep in een uur
Ik train drie dagen in de week Ma, Woe,Vrijdag en start elke training met 15 minuten fietsen ivm mineskus problemen.

Ik train weer Sins 5 weken weer drie keer in de week.:grinning:

Goedemorgen!

In dit artikel staat veel informatie over eiwitten!

Liefs Nononsense

1 like