FIT.nl

Voorstelronde van Danielle

Hoi! Ik ben Danielle, 20 jaar en ben in periodes bezig met fitness.

Toen ik 17 jaar was ben ik begonnen met cardio. Ik woog toen 68kg (ik ben 1.76m). Ik ben toen begonnen met cardio omdat ik mijn conditie wilde verbeteren. Uiteindelijk ben ik toen 6kg afgevallen. Vervolgens heb ik weer een periode niks gedaan en toch nog 4kg kwijt geraakt (verlies van spiermassa?). Hierdoor weeg ik nu 58kg en met mijn 1.76 vind ik dit vrij laag. Ik ben daardoor een lange tijd bezig geweest met proberen aan te komen, zowel door workouts (zonder gewichten) als het meer eten van gezonde vetten etc. Echter maakte dit vrij weinig verschil, ik bleef altijd schommelen tussen de 56/58kg en bleef een ‘plankje’. Hierdoor ben ik sindskort begonnen met krachttraining en het nemen van eiwitshakes op basis van erwten. Dit gaat erg goed en zie al duidelijke verandering in mijn lichaam. Echter zit ik nu op het punt dat ik iets droger zou willen worden. Hier ben ik me nu een beetje op aan het inlezen (en zo ook bij fit.nl terecht gekomen), maar ik vind het nog erg lastig om een goed voedingsschema op te stellen. Ik ben tevens vegetariër en at altijd gewoon wanneer ik honger had. Ik ben iemand die vaak honger heeft, maar daarentegen ook snel vol zit. Daarnaast heb ik er ook een bloedhekel aan om vol te zitten. Dit zorgt ervoor dat ik aan het ‘struggelen’ ben met mijn voedingsschema.

1 Like

Hoi @Danielle

Leuk dat je zo lol beleefd aan fitnessen. Heb je toevallig al deze artikelen doorgelezen.

Kan je daar wat mee?

0 Likes

Wat leuk dat je dit doet en knap dat je zoveel bent afgevallen. Beleef je ook plezier aan krachttraining?

Heb je ooit gekeken naar begeleiding van een diëtist? :slight_smile:

@Neekesmit1992 kan je 1 op 1 helpen met online coaching.

Is het een optie om hier iets meer ontspannen mee om te leren gaan? Geeft denk ik een hoop meer mogelijkheden/headroom.

0 Likes