Goedemiddag iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in het fanatiek sporten. Ik ben 29 jaar, 195cm lang, weeg momenteel 80 kilo, heb een spiermassa van 39,8% en heb een vetpercentage van 16,7%. Niet slecht, maar kan beter.
Vanwege de kerstcalorieën ben ik begin januari weer begonnen met gezonde voeding en fanatiek te sporten, per week: 2 tot 3x Crossfit, 1x boksen en wanneer mogelijk buiten 5km rennen.
Ik neem sinds begin januari ongeveer 1500 Kcalorieën per dag verdeeld over 40% eiwitten, 35% koolhydraten en 25% vetten. Op de dagen dat ik sport verhoog ik de koolhydraten, maar ik zorg altijd dat ik meer eiwitten dan koolhydraten krijg. Tot nu toe gaat dat goed (ruim 4 kilo afgevallen). Ik weet echter dat met mijn sportintensiteit ik eigenlijk meer Kcalorieën moet eten.
Mijn steven is een vetpercentage van 11%. Ik wil echter niet dit doel behalen en dan geen spieren te hebben. Ik wil dus een lager vetpercentage en een hogere spiermassa opbouwen. Ik weet dat dit twee uiterste zijn, maar dat het wel haalbaar is. Heb ik nu de juiste macro verhouding? moet ik deze aanpassen naarmate mijn vetpercentage lager wordt? Zijn er nog andere pro tips die jullie kunnen delen?
Ik hoor graag jullie mening.
Hartelijke groet,
Dance Heijnen