FIT.nl

Voorstelronde van Arnie

Hi Fit community!

Ik ben Arnie, 27 jaar, 1.97 en niet in de vorm die ik zou willen zijn. Ik mag graag kickboksen, en wil na het verlagen van mijn vetpercentage focussen op het sterker worden, met name mijn bovenlichaam. Ook zou ik een stuk leniger willen worden. Tot nu toe zie ik al veel interessante dingen voorbij komen, ik hoop dat ik zoveel mogelijk voordeel uit alle info en hulp hier kan halen om mijn doelen te bereiken!

2 Likes

Leuk dat je jezelf voorstelt Arnie! Welkom bij de FIT.nl community!

Heb je voor jezelf al een voedingsplan opgesteld? Wat ga je aanpassen?

En heb je een trainingsschema gemaakt?

2 Likes

Thanks @j.vandermark !

Heb nog geen concreet voedingsschema opgesteld, al wel veel over gelezen. (Bijv. over glycemische lading en de timing van het eten van bepaalde voeding). Moet even kijken waar ik moet beginnen😅

Geen snoep, minimaal 3 vaste maaltijden verdeeld over de dag en veel fietsen zijn de eerste aanpassingen.

Trainingsschema heb ik al wel in grote delen.
Hoe kan ik na het opstellen van beide schema’s het beste valideren of dit goed op elkaar is afgestemd?

1 Like

hoi @arnie

Ik zie njou je niet teveel blindstaren op dat soort begrippen. Je kunt het beste een eetpatroon kiezen wat je vol kunt houden. Regelmaat is wel aan te raden.

Waar een gezond voedngspatroon voor een sporter uit bestaat lees je in dit artikel:

2 Likes

Ik denk dat je er wat te ingewikkeld naar kijkt. Die begrippen zijn niet relevant zoals @erikhuizenga al aangaf.

Het artikel wat Erik deelt geeft mooie richtlijnen.

Wil je meer weten over de basis van voeding. Kijk dan eens naar ons boek de FIT Methode. Daarin leren we je stap voor stap je eigen voedingsschema op te stellen.

1 Like

Bedankt voor de tips! Heb de fitmethode hier al liggen gelukkig, maar heb hem nog niet helemaal doorgelezen :slight_smile:

1 Like

Leuk :slight_smile: Wat vaak ook goed werkt is om het stapje voor stapje aan te passen. Dan maak jen het meer behapbaar. Bijvoorbeeld eerst dagelijks voldoende groente eten en er mee variëren en meer eiwitten nuttigen door te ontbijten met kwark.

Hoe wil jij dat gaan aanpakken?

0 Likes