FIT.nl

Voorstelronde van Anne


#1

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anne en ik ben nieuw op dit forum. In november 2017 was ik begonnen met afvallen. Ik woog 75 kg en was naar 47 kg gegaan. Ik was hier heel erg in doorgeslagen en zag in dat ik hiermee moest stoppen. Ik ben nu al wat aangekomen en weeg nu 53 kilo bij 165 cm. Echter heb ik nu erg moeite met op gewicht blijven, ik heb nog steeds vaak honger, eetbuien en dat terwijl ik erg regelmatig eet. Zou het kunnen dat komt omdat dit gewicht nog te laag voor mij is? Mijn menstruatie blijft ook nog steeds uitā€¦

Daarnaast loop ik 3x in de week hard omdat ik dat heerlijk vind. Ik vind mezelf wel nog steeds mager er uitzien en wil daarom wat spieren opbouwen. (Met name bij mijn armen vind ik mezelf erg mager). Ik heb al eerder bij een sportschool getraind, maar dit vind ik erg lastig. Ik ben namelijk heel erg op mijzelf gefocust door een laag zelfbeeld (iedereen zal vast op mijn letten, doe ik dit wel goed) en daarom zou ik dit thuis willen doen. Weet iemand misschien schemaā€™s, boekjes of apps hoe ik dit kan aanpakken? Heeft iemand ervaring met thuistraining en waar kan ik het beste zoeken? Een personal trainer vind ik helaas erg duurā€¦

Groetjes,
Anne


#2

Welkom bij de FIT.nl community @Prachtig

Leuk dat je jezelf voorstelt.

Goed dat je om advies vraagt & knap dat je zoveel bent afgevallen! Gemotiveerd ben je zeker.

Ik zie wel een aantal dingen die mij zorgen baren.

Ik ga even in op je vragen:

Dit is wel een (ongezond) teken. Ik raad je aan om 1 op 1 met een diƫtist aan de slag te gaan om op een gezonde manier een gezonder gewicht te bereiken. Check die je alvast kunt doen: heb je een gezond BMI, en hoeveel calorieƫn eet je per dag?

Ik zou eerst een tijdje met een diƫtist aan de slag gaan om een gezond gewicht/weer je balans te vinden.

Ik raad je trouwens online coaching aan van onze diƫtiste en coach @Neekesmit1992 . Zij kan je helpen met een thuis trainingsschema en kijken naar je voeding. Hoe je een gezond gewicht/hebt bereikt op een gezonde manier.

Mocht dat niet mogelijk zijn, dan kun je altijd met het FIT Methode plan aan de slag. Daarbij maken we ook bij het middelste pakket een schema op maat als je deze aanvraagt na aanschaf.


#3

Welkom op het forum. Goed dat je zo aan het werk bent om je gezondheid te verbeteren. Ik denk dat het beste is om hier met een professional mee aan de slag te gaan. Ik raad het aan om hiervoor met je huisarts contact op te nemen. Die kan je doorverwijzen naar de juiste hulp.

Wil je ons laten weten wat je gaat doen.