FIT.nl

Voorstelronde van Anne-Marie

Hoi
Annemarie hier, 21 jaar ongeveer 175 centimeter.
Ben nu een jaar bezig ongeveer dat ik op mijn eten let.
Ik woog 87 kilo, nu is dat 77.
Eigenlijk eet ik nog wel, maar gestopt met snoep en ongezonde dingen ( behalve in het weekend)
Ik sport 2 keer in d week met een vriendin( alleen gaan lukt me niet)
Het liefst wil ik nog 5 kilo eraf maar mijn gewicht blijft nu op 77. Ik probeer wel tevreden te zijn met hoe het nu is en blijven letten op wat ik eet.
O ja ik heb mezelf toegestaan om in het weekend wel ongezonde dingen te eten daar wil ik ook van af. Maarja soms is het gewoon erg lekker allemaal;)

2 likes

Welkom @Anne-Marie97

Knap dat het je gelukt is om 10kg af te vallen! Fijn ook voor anderen dat je uitlegt hoe je dat hebt gedaan.

Heb je een plan gemaakt hoe je dit doel wilt gaan behalen. En nog veel belangrijker: hoe ga je het volhouden?

Ik ben benieuwd :slight_smile:

1 like

Voor door de weeks heb ik nu wel vaste dingen die ik afsla, wat ook lukt. Het is vooral het weekend dat lastig is. Ik heb afgelopen zaterdag in de ochtend voor mezelf het doel gesteld geen snoep deze dag. Dat is gelukt. En ook belangrijk vind ik dat ik wel dingen toesta en daar ook van geniet.

1 like

@Anne-Marie97 Knap wat je al hebt bereikt en goed da tje jezelf wel dingen toestaat :slight_smile: Heb je een idee waar het niet gaat zoals je wilt. Wat gaat daar aan vooraf?

Misschien is dat het probleem, dat ik dat niet zo goed weet.
Want voor mijn gevoel eet ik al redelijk gezond, sport ik en eet ik wel bewust.
Maar ik las op internet ook dat je op een punt kunt beland zijn dat je niet verder afvalt en dat je toch je eetpatroon moet veranderen… Kan dat kloppen?
Verder zou ik ook niet goed weten wat ik nog kan veranderen…

Yes, hoe verder je afvalt. Hoe minder energie je lichaam nodig heeft. Dus dat betekent nog minder eten. Dit artikel geeft ook wel handige tips:

Ja, maar vind ik nog wel megalastig, want als ik dan minder eet. Krijg ik onwijstrek en dat helpt dus ook niet echt…:wink: Ik ga het artikel lezen. Thx

1 like

Misschien dit wat minder snel afbouwen? Eerst eens een paar honderd (200-300 kcal) onder je onderhoud gaan zitten, i.p.v. veel meer?