FIT.nl

Voorstelronde van Alfred


#1

Hallo ik ben Alfred,

Ik fitness al een tijdje, niet zo regelmatig, ene maand 3 x per week dan weer maanden niet. Maar nu ik heb gehoord dat ik een te hoog cholesterol niveau heb (7,5), kaas, alcohol en chinees laten vallen.

Smartwatch (via FitforFree) gekocht, slimme weegschaal besteld en 100% bezig met voeding en fitness.

52 jaar en mijn stimulans is hartslag controle (sporten op (max) hartslag, en gewichten.

Opnieuw geinteresseerd omdat… er een mijlpaal is gezet (doktersuitslag) en ik er nu 100% voor ga. :slight_smile:


#2

Super dat je zo gemotiveerd bent @alfred2017

Wat ga je allemaal veranderen in je voedingspatroon? Wat ga je als eerste aanpassen?

Heb je onze artikelen over mindset gelezen? Deze over gedragsverandering is echt een aanrader om mee te starten.


#3

Wat ik heb veranderd?
-geen chinees eten meer (soms 2x pw),
-geen bier meer
-geen kaas (heerlijk op pita met spek)
-geen rood vlees meer, alleen kip

Elke dag noten (walnoot, ongezouten noten).

Ik nuttig al shakes van Yokobe en OrangeFit

In plaats van elke week Lekkerbek, een Makreel.
Eiwit shakes nam ik al af en toe maar ga dat nu meer (dagelijks) nemen. Ik neem aan dat mijn hart gaat groeien van de vele cardio dat ik van plan ben.
En het ijzer laat ik ook niet links liggen.
Het enige snoep dat ik eet is AntaFlu :slight_smile: Chips at ik al niet.

Oja, suiker gebruik ik sowieso niet, Ik drink geen Espresso meer (wordt niet gefilterd door papier). En ik gebruik nu cholesterol verlagend boter.


#4

Welkom @alfred2017

Wat is voor jou de belangrijkste reden om wat aan je gezondheid te veranderen?

Je geeft aan dat je op je maximale hartslag traint. Heb je dat ergens gelezen? Dat zou ik je namelijk afraden


#5

Belangrijkste reden is om cholesterol drastisch te verlagen, ik pak dan gelijk het verlies aan kg vet aan en wil spieren opbouwen. Dit alles nu wel serieus. Geen alcohol, geen (vette) kaas en geen chinees. Ik zit nu idd met de vraag hoelang ik in mijn max hartslag zone mag trainen (220-52=168 ?).

88+% chocolade en cocos olie in huis nu :slight_smile:


#6

Ik ben wel benieuwd wat je er mee wilt bereiken om in een maximale hartslag te trainen. Het lijkt mij niet een toegevoegde waarde. Hoe zie jij dit @alfred2017?


#7

Het schijnt wel zo te zijn dat als je af en toe piekt voorbij je max hartslag dit een positief effect heeft op de staat van je hart.
Je verlegd je grens.

Ik heb daar ooit eens een mooi artikel over gelezen en zal kijken of ik het terug kan vinden.


#8

Je maximale hartslag is erfelijk bepaald en verschilt altijd nog per persoon.
Hier nog meer leuke informatie. En een zoekopdracht op google geeft nog meer informatie :slight_smile:

Bewerkt vanwege dubbel : Verwijzing naar t andere forum: Maximale hartslag (mogelijk)?


#9

Duidelijke reden. Nogmaals ik zou het afraden op je max HF te trainen.


#10

Het lijkt mij zeer efficiënt om zo te trainen. Maximaal trainen zonder je hart in het rode toerenvak te laten lopen. Interessant artikel hier onder door te trainen in verschillende zones. Ik vind het ook leuk het cardio apparaat steeds bij te stellen snelheid/hoek nav HF. Dit op te slaan en later te zien of Mijn hartslag is gedaald (betere conditie, efficiënter hart) als ik de oefening nog een keer doe.