FIT.nl

Voorstelronde DennisL

Net lid geworden dus wou me gelijk even voorstellen.

Mijn naam is Dennis en ben 38 jaar jong.

Sinds 8 weken weer flink aan het sporten en gezonder aan het leven.

Op 1 januari 2018 woog ik 118kg en ben ik begonnen met diëten. Afgevallen tot 92 kilo.
Toch vond ik het niet helemaal af want fit was ik niet.

Nu sinds 8 weken heerlijk aan de krachttraining 3 keer per week full body workout.

De kledingmaten vliegen eraf ondanks dat ik een kilo ben aangekomen. ( newbie gains ) ?.

Ben tot nu toe 4cm kwijt rond mijn middel , borst is 2 cm gegroeid en de bovenarmen ook ruim 2 cm gegroeid.

Let heel goed op mijn macros en calorieën en ben bezig met het verlagen van mijn vetpercentage.
Mijn onderhoud ligt rond de 2800 calorieën per dag.
Ik eet op trainingsdagen rond de 2600 a 2700 calorieën
En op rustdagen rond 2300 a 2400 calorieën

Wanneer ik rond de 13 a 14% zit wil ik gaan bulken voor meer spieropbouw.

Stats op dit moment:
184cm lang
93 kilo
Vet geen idee
Buikomtrek 86cm
Borstomtrek 106cm
Bovenarmen 37cm

Ik hoop dat ik een beetje op de goede weg zit.

Tips zijn altijd welkom natuurlijk

Groeten Dennis

1 like

Leuk en motiverend om te lezen :slight_smile:

Wat is de belangrijkst les die je anderen wil meegeven die ook dit pad willen bewandelen?

De belangrijkste les… blijf gemotiveerd en geloven in je doel. Doorzettingsvermogen is net zo belangrijk als je voeding en workout.
Ik ben sinds 1 januari 2018 begonnen met mijn dieet.
Tegelijk gestopt met roken en het drinken van alcohol.
Dus 3 moeilijke dingen tegelijk.

3 likes

Super knap dat je dat zo doet.

Ik ben benieuwd:

• Hoe zet jij door?
  • Hoe blijf je gemotiveerd?
  • Hoe zorg je ervoor dat je niet terugvalt?

Hoe ik doorzet : ik kijk terug naar hoe ik was en besef me dat ik dat niet meer wil. Ik heb foto’s vanaf begin situatie tot aan nu. Dan schrik ik toch wel even en dat geeft me weer genoeg motivatie om door te zetten. Ook wil ik graag gezond zijn voor mijn vrouw en kids.

Hoe ik gemotiveerd blijf : mijn gezin is mijn grootste motivatie. Ook helpt het om tussendoelen te stellen. Kleine doelen op weg naar je ultieme doel.

Hoe zorg ik dat ik niet terugval: het geen bovenstaand zorgt daar wel voor. En natuurlijk de steun van vrienden en mijn vrouw. :+1:

1 like

Inspirerend en leerzaam om te lezen @DennisL!

@DennisL wat knap en inspirerend om te lezen! Nog een tip is om niet hard van stapel te gaan met krachttraining. Daarmee verklein je de kans op blessures.

Het gaat lekker met het fitter worden. Inmiddels zit ik op 87 kilo. Probeer nu wat meer spiermassa te kweken door een licht calorie overschot tot me te nemen.

Ben tot nu toe zeer tevreden want ik kom van 118 kilo :wink:

3 likes

Woh! Super knap! Fijn ook dat je familie je zo steunt.

2 likes

Niet zo bang zijn voor beetje gewicht toename, als je je tot een licht calorie overschot houdt is het ook een sprong naar verdere verbeteringen. Spieren zijn zwaarder dan vet! Na de newby gains gaat het wel wat langzamer :slight_smile:

Belangrijkste is het op langere termijn volhouden, dus geen frustraties als het dagje of weekje minder gaat, gewoon pad weer oppakken in dat geval (grote kans dat dat eventueel komt!)

Hoe lang ben je overigens?

Ben niet bang voor een beetje gewichtstoename hoor. Komt wel weer goed als ik weer wat minder calorien ga eten vanaf april mei .

Ik ben 184 lang.

1 like