FIT.nl

Voorstellen van Huibert

Hallo,ik ben Huibert, 45 jaar en vrachtwagenchauffeur.
In totaal train ik 4 jaar ,met een tussenpoos van een jaar.Nadat ik in februari afgelopen jaar geopereerd ben aan mijn arm,heb ik t trainen weer opgepakt.
Mijn doel is een fit afgetraind lichaam :slightly_smiling_face:.
Ik ben hier voor tips en tricks en vooral om meer kennis te vergaren de wetenschap over voeding en trainen.

Welkom!
Rij je internationaal of kun je ‘s avonds thuis eten?

Welkom @Huibert

Leuk dat je jezelf voorstelt.

Ah mooi! Heb je een plan voor je voeding? Wat ga je anders doen om je doel te bereiken?

Hoi Huibert,

Welkom op het forum. Wat is je belangrijkste reden om toe te werken naar een fitter leven? En wat zou je dan anders kunnen dan nu?

Hoi Jeroen,
Sinds ik weer begonnen met trainen let ik goed op mijn voeding.
Lees met veel interesse jullie artikelen en eet daardoor van de zgn micronutriënten de gezonde versie :smile:.
In ieder geval bewust zijn van wat je eet en waarom

Hoi Erik,
Voel me beter in mijn vel zitten als ik fit ben en het is uiteraard beter voor mijn gezondheid.
Op dit moment niet veel meer als wat ik nu doe,ik ga al zoveel mogelijk trainen als mijn drukke baan,met lange dagen,toelaat.

hoi Wouter.
Ik rij internationaal en moet me onderweg zien te behelpen.
Maar neem zoveel mogelijk mee van huis en zo min mogelijk aan de bal gehakt en dergelijke.

En stel je hebt weinig tijd, wat is het minimale investering wat je wel nog zou kunnen doen (bijv. 20-30 minuten?)

Ik ga altijd minimaal 1,5 uur naar de sportschool en dat zelfs na een dag werken van 5.00 tot 20.00,dus dat lijkt me genoeg Erik :wink:dat is vrij pittig kan Ik je verzekeren.

Knap hoor! Dat zijn lange dagen zeg! Pfoe

Dat is toch niet altijd zo, mag ik hopen?

af en toe eens een uurtje of twee minder, maar in principe wel :sweat_smile:

Pittig! Ik doelde meer op dat je met 30 minuten ook kunt trainen als je een keer echt weinig tijd hebt. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar een uur. Omdat je dan meer kunt doen.

Oké, op die manier, maar een uur trainen heeft zeer zeker ook mijn voorkeur.
Een half uurtje of ,zelfs minder, is in mijn optiek niet de moeite.
Je bent dan meer tijd kwijt met omkleden, sportschool gaan enz dan t daadwerkelijke trainen.

Hoi Huibert,

Ik train zelf wel geregeld in de zomer 30-45 minuten. Op zich haal ik daar veel voldoening uit. Je voelt je toch weer fitter naar een dag veel zitten.

Dat is helemaal waar Erik,een beetje bewegen is nog altijd beter als helemaal niet.

Maar af en toe een dag helemaal niks is toch ook goed?
Want kan ,met de beste bedoelingen, de behoefte om te bewegen,dwangmatig worden?
Dat je je schuldig gaat voelen, als je een dag niets doet?

Hoi Huibert,

Goed punt. Een balans is belangrijk. En niet perse dat het moet maar dat je het wilt, omdat je je er fijn er door voelt.