FIT.nl

Voorstellen: Rik

Hoi allemaal,

ik volg deze site al een tijdje en heb er al veel handige tips vanaf kunnen halen, waarvoor bedankt! Daarom nu maar een account aangemaakt en ik zal me kort voorstellen.

Ik ben Rik, 26 jaar uit Utrecht.
Na 10 jaar gerookt te hebben, ben ik nu 4 maanden gestopt :muscle:. Na het stoppen met roken ben ik flink aangekomen. Op de top woog ik 104kg, maar dat is het allemaal waard!

Ik sport nu weer 5x per week via one-fit. Onder meer in de gym, spinnen, bootcamp, boulderen, MLAB en Krav-Maga. Mijn eerste doel is met gezond en lekker eten en afwisselend te sporten af te vallen (inmiddels weer 6kg kwijt in 12 weken). Bij een vetpercentage van 15% ga ik weer op onderhoud eten en vooral focussen op spiermassa.

Ik eet nu gemiddeld 2400 cal per dag. K 35% - V 30% - E 35%. Doorgaans hou ik dit bij met Fitnesspall.

Ik kijk uit naar verdere tips en nuttige info hier. Voor alsnog geen vragen.

Groet uit Utrecht

Hoi @RikM,

Supergoed dat je gestopt bent met roken. Ik heb nooit gerookt maar uit mijn omgeving heb ik gezien hoe verdomd lastig dit is.

Gewoon uit interesse, welke tip(s) heb jij het meeste aan gehad?

Grtz

Thanks. Ik heb de cursus gevolgd van ikstopermee.nl. Hierbij werd inzichtelijk gemaakt waaraan je nou echt verslaafd bent, wat het met je doet en wat er gebeurt als je stopt met roken. Tot op heden een succes.

Leuk! Tof dat je je kennis en ervaring wilt delen!

Super knap!

Goed hoor :slight_smile:

Is dit voor je vol te houden? Ik zie dat je wel relatief laag in koolhydraten zit. Heb je wel overdag energie? :slight_smile:

Nice. Ik ken het niet @RikM. Ik ga het zeker even bekijken. Wat mensen beweegt om teveranderen interesseert mij!

Keep up the Good Work man!

Goed bezig om te stoppen met roken. Dat is het begin van een ommekeer in je leven. Met gezond eten en sport en iets onder je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid kcal blijven moet dat afvallen zeker weten lukken!.succes

Congrats met stoppen met roken!

Tot nu toe goed vol te houden! In ieder geval geen last meer van suikerpieken/dips, hehe.

Mochten er mensen zijn die willen stoppen met roken, let me know! Ik deel graag mijn ervaringen en het is alle moeite waard.

Hoi Rik,

Super knap dat je gestopt bent! Leuk dat je zo sportief bent. Krav-maga staat ook nog op mijn lijstje om een cursus in te doen :slight_smile:

Ik kan het je aanraden!

Ah ik ben wel benieuwd wat voor tips jij hebt? :slight_smile: @RikM

Op de week af 6 maanden gestopt! :muscle:

Ik heb een paar tips verzameld, maar allereerst kan ik ten zeerste aanraden om de cursus van www.ikstopermee.nl te volgen. Dit gaf mij een zeer goede stok achter de deur.

• Vertel iedereen in je omgeving dat je stopt, laat anderen je helpen en motiveren!
  • Stop in 1 keer en rook daarna nooit meer, 1 sigaretje in het weekend werkt (helaas) niet.
  • Vervang je sigaret niet door iets anders, wees er trots op dat je niet meer rookt en verslaafd hoeft te zijn!

Vergeet niet dat het een aantal maanden moeilijk gaat zijn, maar hier kom je doorheen! De grote beloning voor mij was een veel betere conditie, gezondheid en frisse lucht. Eten smaakt beter. Voordat ik deze “beloning” door had, was ik wel 3 maanden verder.

internet high five :raised_hand: