FIT.nl

Voorstellen: Loes


#1

Ha allemaal! Even voorstellen aangezien ik de site/het forum al een tijdje volg en sinds gisteren het heuse FIT-methode-boek in huis heb :slight_smile:

Ben sinds een jaartje weer bezig met serieus sporten. Doel was eerst om af te vallen en dat is onverwacht snel gelukt aan de hand van kickboksen, voeding tracken en consistenter eten. Gister mijn allereerste progressiefoto teruggezien en er is een beste foodbaby vanaf gegaan :smiley:

Daarna krachttraining opgepakt om sterker te worden met kickboksen en bleek tof om te doen. Nu wil ik aankomen in spiermassa. Voeding heb ik redelijk door (al moet ik behoorlijk bij-eten heb ik net berekend), wat betreft trainingsschema maken is er nog wat informatie-overload die ik wat meer moet overzien. Binnenkort stap ik met behulp van een instructeur in de gym over van 2/3x per week full-body naar splitschema, maar ik hoop zoiets op termijn zelf te kunnen maken en aanpassen, en goed in te kunnen schatten hoe ik progressie kan maken. Ik ben behoorlijk flexibel / hypermobiel dus ik heb het idee dat het allemaal iets voorzichtiger aanmoet daardoor. Een voorlopig doel is om flink wat gewicht aan de barbell te kunnen hangen met squatten :wink:

Ciao!


#2

Hoi Loes,

Leuk om te lezen dat je zo bezig bent met trainen. Als je in de toekomst je zelf gemaakte schema wilt delen en daar feedback op wilt, dan kan dat altijd :slight_smile:


#3

Wat goed! Knap :slight_smile:

Wat zijn de belangrijkste dingen die je hebt aangepast?

Waarin merk je dat je hier last van hebt met krachttraining?

Nice, dat je met squats bezig wilt gaan :smiley:


#4

Dat zou handig zijn Erik!

En @j.vandermark ik denk dat voeding tracken wel geholpen heeft. Kwam erachter dat ik de ene dag 1200 calorieën at en de andere dag het driedubbele en dat moest wat consistenter worden. Daarna bewuster gaan eten en maar volhouden, maar merk dat dat niet zo moeilijk is als je jezelf geen ‘typen’ eten ontzegt en je doel voor ogen houdt. En kneiterhard kapotgaan met kickboksen helpt ook wel met kilo’s verliezen, haha :wink:

En ik heb het idee dat ik met een nogal zwak gestel ben begonnen doordat ik zo flexibel ben. Zwakke knieën, onderrug, schouders … Daardoor ben ik nogal blessuregevoelig, heb het idee dat ik daardoor alles nog bewuster moet aanspannen bij een oefening, en alles met babysteps moet uitbouwen :slightly_smiling_face: Mijn squat heb ik gister uitgebreid met 2 x1.25 kilo :joy: Maar dat is mijn gevoel, misschien is dat bij iedereen wel zo.


#5

Super! Goed bezig. Mooi dat je de valkuilen ziet. En maak je geen zorgen over lage gewichten. Je traint voor jezelf. Verder ziet een retestrakke goed uitgevoerde squat met een licht gewicht er beter uit dan slechte vorm met hoog


#6

Interessant dat je dit aangeeft! Dit is zo herkenbaar bij veel mensen :slight_smile:

Super goed, dat is juist de goede weg! Microladen is top! :smiley:


#7

@Jasper haha ja daar ben ik 't wel mee eens. Soms zie je dingen in de sportschool gebeuren waarvan je denkt “auw.”

@j.vandermark Ha! Het heeft zelfs een naam! Kan ik mooi tegenwerpen als die buff typetjes me raar aankijken :wink: