FIT.nl

Volgen van een eetschema in combinatie met school

Ik zit momenteel op school en heb moeite om een goed schema te volgen qua voeding (Ik probeer zelf wat vet te verliezen en te groeien in kracht/spiermassa). Het is vaak ook lastig om sommige dingen mee te nemen naar school aangezien de voorzieningen hier gewoon niet naar zijn. Mijn vraag is hoe anderen dit doen en of er iemand handige tips voor heeft?? ik hoor het heel graag van de FIT Community!

Leuke vraag.

Mm kun je maaltijden meenemen? :slight_smile:

Misschien van te voren broodjes smeren/bak kwark mee/maaltijdsalades maken? Dan kom je een heel eind toch?

yes, lijkt me een goed plan. Ik ben vrij nieuw met het volgen van een meal plan of iets dergelijks dus ben me nu in van alles aan het verdiepen. Ik heb tevens jullie fit methode boek aangeschaft en ga nu aan de slag hiermee. Zal waarschijnlijk nog wel terugkomen met eventuele dingen waar ik tegenaan loop

Super, schaf anders wat maaltijdbakjes aan, en bereid je maaltijden van te voren en neem ze mee naar school :tada:

Goed idee, suggesties waar ik die kan halen?? gewoon HEMA ofzo of zijn er beter alternatieven?

Het is niet perse noodzakelijk om warme maaltijden mee te nemen naar school (met name als als je minder dan 3200 kcal nodig hebt). Ik eet zelf overdag iets van 9 snee brood, 2 handjes noten, een eiwitshake met veel havermout. In de ochtend/avond kwark met veel havermout en een grote maaltijd tijdens het diner.

Heb je echt 4000 kcal nodig of meer dan wordt het lastig. je zult dan anders heel veel brood moeten eten en havermout , maar dan krijg je met brood weer veel zout binnen

Preppen is key! Zo zorg je dat je je voeding en proporties bijhoud en haal je makkelijker je doelstellingen! :grin::+1:gewoon elke avond voor het slapen gaan of op een zondagmiddag voor een hele week maken :sunglasses::pray:

De bakjes bij de Action zijn het goedkoopste. Ikea heeft ze ook wel, en volgens mij de grotere AH’s ook wel.