FIT.nl

Volgen van een eetschema in combinatie met school

Ik zit momenteel op school en heb moeite om een goed schema te volgen qua voeding (Ik probeer zelf wat vet te verliezen en te groeien in kracht/spiermassa). Het is vaak ook lastig om sommige dingen mee te nemen naar school aangezien de voorzieningen hier gewoon niet naar zijn. Mijn vraag is hoe anderen dit doen en of er iemand handige tips voor heeft?? ik hoor het heel graag van de FIT Community!

Leuke vraag.

Mm kun je maaltijden meenemen? :slight_smile:

Misschien van te voren broodjes smeren/bak kwark mee/maaltijdsalades maken? Dan kom je een heel eind toch?

yes, lijkt me een goed plan. Ik ben vrij nieuw met het volgen van een meal plan of iets dergelijks dus ben me nu in van alles aan het verdiepen. Ik heb tevens jullie fit methode boek aangeschaft en ga nu aan de slag hiermee. Zal waarschijnlijk nog wel terugkomen met eventuele dingen waar ik tegenaan loop

Super, schaf anders wat maaltijdbakjes aan, en bereid je maaltijden van te voren en neem ze mee naar school :tada:

Goed idee, suggesties waar ik die kan halen?? gewoon HEMA ofzo of zijn er beter alternatieven?

Het is niet perse noodzakelijk om warme maaltijden mee te nemen naar school (met name als als je minder dan 3200 kcal nodig hebt). Ik eet zelf overdag iets van 9 snee brood, 2 handjes noten, een eiwitshake met veel havermout. In de ochtend/avond kwark met veel havermout en een grote maaltijd tijdens het diner.

Heb je echt 4000 kcal nodig of meer dan wordt het lastig. je zult dan anders heel veel brood moeten eten en havermout , maar dan krijg je met brood weer veel zout binnen

Preppen is key! Zo zorg je dat je je voeding en proporties bijhoud en haal je makkelijker je doelstellingen! :grin::+1:gewoon elke avond voor het slapen gaan of op een zondagmiddag voor een hele week maken :sunglasses::pray:

De bakjes bij de Action zijn het goedkoopste. Ikea heeft ze ook wel, en volgens mij de grotere AH’s ook wel.

Maar zoals @erikhuizenga het zegt: het is niet per se nodig. Maar ik vond het wel altijd makkelijk, toen ik bulkte.

Ik denk altijd maar zo “Het is al eens warm geweest”
Kan ik het nergens opwarmen dan eet ik het gewoon koud op.

Nu zal rijst, broccoli en kip koud niet echt lekker zijn. (Als voorbeeld)
Je kunt het ook lekker maken en dat doe ik regelmatig door er gewoon een schep hummus doorheen te scheppen.

Ik heb maaltijd schotels van het merk Rotho. Dit was 3 jaar geleden een investering die zich tot op de dag van vandaag nog steeds terug betaald.

Zouarme bouillonblokjes een kwart voor 1 maaltijd erdoor heen (halve voor 2 maaltijden). En kruiden maken je gerecht echt makkelijk veel smaakvoller :slight_smile:

Ik gebruik bakjes van de action en maak altijd een dag van te voren mijn eten en neem deze mee naar school en werk

• Een speciale salade bak met “dressing” en groentes apart
  • een kwark beker waar ik mijn havermout en eiwit apart in kan meenemen
  • plastic bestek

Ideaal! Zo kom je niet in de verleiding door dingen mee te nemen