FIT.nl

Voeding en spieren


#1

Goedeavond,
Ik ben al een hele lange tijd aan het trainen.
En ik heb het idee dat ik totaal geen verschil zie.
Ik heb al eens elke maand een foto gemaakt gewogen enz enz, maar nee geen verschil wat ik zie of andere.
Terwijl ik super hard train zeker 4/5 keer per week en geluk 6 ik heb het idee dat het misschien door mijn voeding komt. De ene keer ben ik okk weer wat zwaarder en dan zegt mijn vriend dat komt door het sporten maar dat is moeilijk te geloven als je geen verschil veder zien en De ene zegt je eet veelste weinig en de ander zegt weer als dit voor jou goed is prima. Kunnen jullie mij helpen in wat ik nu moet doen?

Ik hoop van jullie te horen/ en dat jullie mij kunnen helpen.


#2

Welkom bij de FIT.nl community @Melissak

Wat goed! Wat is lang? :slight_smile:

Eet je meer of minder dan je nodig hebt? Wat is je doel? Houd je je voeding bij?


#3

Echt al jaren, voorheen zag ik verschil.
Maar de laatste 2 jaar echt niet meer…


#4

Nee ik let niet op, maar ik denk dat ik te weinig eet. Ik houd mijn voeding niet bij! Ook omdat het voor mij denk ik handig is om een eetschema te gaan maken.
En daar voor naar iemand moet die goed is met voeding. Ik doe veel kracht maar mijn buik word er ook echt niet platter op.


#5

Super! Goed idee om je voeding op te pakken. Ze zeggen niet voor niks: “Abs are made in the kitchen.”

Mocht je advies willen. @Neekesmit1992 kan je helpen met je voeding: online coaching 3de pakket.

Je kunt hier in de community ook gewoon vragen stellen. Mocht je ergens tegen aanlopen.


#6

Het zou inderdaad kunnen dat je zwaarder bent geworden door meer spiermassa. Want spieren hebben meer gewicht dan vet.
Maar: een beetje meer calorieën dan je energiebehoefte = voornamelijk spiermassa en een beetje vet. Een stuk meer calorieën dan je energiebehoefte = spiermassa en een behoorlijk gedeelte vet.

Ik zou je aanraden voor een week of drie het volgende te doen:

  • Ga iedere dag op bij voorkeur hetzelfde moment (ochtend na het plassen) op de weegschaal staan. Noteer het gewicht en bereken het gemiddelde van een week.
  • Hou iedere dag bij (meest handig via een app) wat je eet en dus ook hoeveel.

Leg dit vervolgens naast elkaar.
Wie je zichtbare buikspieren dan moet je vetpercentage omlaag zonder noemenswaardig verlies van spiermassa. Hoe doe je dit? Eet onder je energiebehoefte (maar niet teveel) en blijf op hetzelfde niveau trainen.


#7

Ja met krachttraining kan je wel buikspieren kweken, maar ze worden pas zichtbaar als je vetpercentage laag genoeg is.
Ik kan me voorstellen dat het inderdaad een goed idee is je voeding eens bij te houden of je daarbij te laten adviseren.
Succes!