FIT.nl

Vitamine c blog

Beste @erikhuizenga,
Ik was zojuist nog even je blog aan het lezen over vitamine c. Ik zal de link even erbij plaatsen nu.

https://www.fit.nl/begrippen/vitamine-c

Mijn opmerking over jou blog is dat ik het best vreemd vind dat je aangeeft, ik citeer het heeft geen zin om vitaminepillen te nemen met meer dan 100% van de ADH. Sommige supplementen bevatten zelfs wel 1000% van de ADH. Dit is onzinnig en kan zelfs ongezond zijn. Heb jij een tekort aan vitamine c?
Dan is 1 van onderstaande producten een uitkomst. (Einde citaat)

Wat ik nu vreemd vind is dat je na een product verwijst onder aan jou blog na de vitamine c 1000mg complex van Body&fit terwijl deze nu juist ook zo hoog gedoseerd zijn. Ik vind dit een beetje tegenstrijdig.
Ik ben benieuwd naar jou kijk hier op.
Als ik het fout zie/lees hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ps ik gebruik zelf vitamine c poeder dus dat is nog fijner doseren.

Ah shit! Goed dat je dit aangeeft. Dit is een supplement van B&F met overdosering. Dit hebben ze volgens mij aangepast. We gaan het aanpassen. Thanks!

2 likes

Graag gedaan.

1 like

Beste Omerta,

Op welke manier doseer jij dit dan als ik vragen mag? Op een dag dat jij een sinaasappel of kiwi eet neem jij de poeder niet? Op een dag dat jij vette vis eet, neem jij geen omega 3?

Ik neem een multivitamine van body en fit + omega 3 dagelijks na het ontbijt. Maar zelfs die van body&fit is te hoog gedoseerd.

Want ik ben geĆÆnformeerd dat bij hoge inspanningen van krachttraining te hoog gedoseerde vitaminepillen niet per se altijd dure plas zijn. In dat geval is de ā€˜animal packā€™, wat wereldwijd een erg goed verkocht supplement van Arnoldā€™s lijn is, bijzonder overpriced vergeleken met de multi-vitamine van Kruidvat.

Ik zit zelf waarschijnlijk ook te hoog in mijn vitamineā€™s en omega 3.

Zelf slik ik iedere dag mijn multi-vitamine, niet extra hoog gedoseerd.
Daarbij slik ik idd ook nog mijn omega 3 capsules,mijn vitamine D3 en magnesium en glucosamine.

Maar om even terug te komen op de vitamine c die ik in mijn multi heb is al de ADH daarbij eet ik nog iedere dag 1 kiwi en gooi ik nog heel minimaal wat in mijn zelf gemaakte pre workout.

Omega 3 slik ik ook iedere dag,dus als ik een keer vette vis eet dan is dat zo. Maar dagelijks blijf ik mijn omega 3 slikken.

2 likes