FIT.nl

Vetpercentage verlagen: HELP


#1

Hallo!

Ik heb een vetpercentage van 20% en wil deze graag verlagen naar 17%, alleen val ik niet meer af. Ik train 3 keer in de week voor kracht + cardio en 1 keer per week doe ik alleen cardio. Mijn eten ziet er als volgt uit:
Ochtend: 250 ml kwark met: rood fruit, havermout en eiwit poeder
Snack: een halve komkommer en 1 puntpaprika met houmous
Middageten: sla (varieert in vlees vis vega en altijd met twee eitjes) OF 1 heel ei en 2 eiwit gebakken met bijvoorbeeld vis of vlees en groente zoals spinazie tomaat enz
Snack: 20 gram nootjes met 2 augurken gewikkeld in kipfilet
Avondeten: varieert heel erg meestal: sla, gevulde puntpaprika, wraps, roerbak groente met kip, etc.
1 keer in de week eet ik pasta
Snack: kwark met wat eiwitpoeder of Slimpie limonade

Kan iemand mij vertellen wat ik ā€fout doeā€? Als ik train eet ik wel wat meer koolhydraten. Na mijn krachttraining eet ik geen vet maar koolhydraten of eiwit. Mijn doel is dus vet percentage verlagen en een fitter lichaam creĆ«ren

Groettt


#2

Als jeje vetpercentage wilt verlagen, dan zul je minder calorieƫn moeten eten dan dat je verbruikt. Ongeveer 10% minder dan je daadwerkelijk nodig hebt.

https://www.fit.nl/afvallen/vetpercentage


#3

Heb je gekeken naar je energieinname?

Zoals @Wiesse zegt, raden we aan om minder te eten dan je nodig hebt. Houd je voeding eens bij in de FIT Methode-app en kijk wat je calorie-inname is + macroverdeling.

Deze 3 artikelen helpen je sowieso:

Hoeveel calorieƫn heb ik nodig?
Welke macroverdeling past bij mij?
Ik val niet meer af, hoe los ik dit op?

Verder raad ik je aan om niet elke dag hetzelfde te eten maar met je voeding te variƫren.

Laat je ons weten wat hieruit is gekomen?


#4

@Merr

Je doet niks fout, maar waarschijnlijk eet je net zoveel als je nodig hebt. Het kan zijn dat je onbewust compenseert (Minder bewegen, of toch ergens meer eten).


#5

Bedankt voor jullie reacties, maar ik eet nu onder mijn calorieĆ«n behoefte daarom vind ik het zo raar, totaal is dit rond de 1500 kcal. Ik beweeg dan ook nog eens best veelā€¦ hoe raden jullie mijn macro verdeling te doen? Ik vind dat altijd lastigā€¦


#6

Het is zeker mogelijk, maar ik zou wel 1500 als ondergrens aanhouden. Daaronder loop je een risico op tekorten, op de lange termijn.

Mocht je echt een persoonlijk plan/advies/analyse van je voedingspatroon willen, dan kunnen we je 1 op 1 helpen met online coaching.

Meer informatie over de macroverdeling vind je heir terug: https://www.fit.nl/voeding/macronutrienten-nodig. Helpt dit je verder?